به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، احمد موقری معاون قضایی و سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان آذربایجان شرقی در نشست بررسی آخرین وضعیت تاسیسات شرکت برق در استان و راهکارهای پیشگیری از وقوع سرقت تاسیسات برق، اظهار داشت: متاسفانه علیرغم اقدامات انجام شده شاهد افزایش آمار سرقت در حوزه تاسیسات شرکت های خدمات رسان هستیم که این موضوع باید علت یابی و راهکارهای لازم ارائه شود.

وی گفت: یکی از طرق پیشگیری از وقوع جرم شناسایی نقاط ضعف مجموعه ها و افزایش هزینه های ارتکاب جرم و حضور موثر در صحنه های وقوع جرم می تواند باشد.
وی افزود: با توجه به وضعیت اجتماعی و اقتصادی برخی افراد برای تامین نیازهای روزانه و اکثرا از روی زیاده خواهی متوسل به سرقت اموال عمومی و دولتی می شوند.
سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان آذربایجان شرقی ادامه داد: یکی از روش های اطلاع از نقاط وقوع جرم و ضعف های موجود، بحث نظارت و بازرسی بوده و بر این اساس باید ضمن شناسایی نقاط ضعف و گشت های مربوطه باید در صحنه های وقوع جرم حضور موثر و همه جانبه داشته باشند.
وی بیان کرد: هرچند در ظاهر آمار سرقت در حوزه تاسیسات برق نسبت  به میزان سرقت های اصلی پایین بوده اما نفس وجود این مساله و بحث خسارت های وارده به نهادهای دولتی و اموال عمومی از این طریق قابل توجه است.
موقری ادامه داد: کمترین آمار سرقت تاسیسات برق به ترتیب مربوط به شهرستان ها خداآفرین، کلیبر و هریس بوده و در مابقی شهرستان ها بالای ۵۰ درصد افزایش آمار سرقت تاسیسات برق وجود دارد و این مساله با وجود گشت های مختلف قابل بررسی است.
وی خاطرنشان کرد: متاسفانه علیرغم اقدامات انجام شده شاهد افزایش آمار سرقت در حوزه تاسیسات شرکت برق هستیم که این موضوع باید علت یابی و راهکارهای لازم ارائه شود.
معاون قضایی دادگستری کل استان آذربایجان شرقی بیان کرد: بر اساس اعلام آمادگی و هماهنگی مجموعه ها و ورود دستگاه قضایی به این موضوع، مقرر شده بود گشت های تلفیقی در حوزه ها مختلف برای پیشگیری از وقوع جرایم تشکیل و ساماندهی شود.
وی با بیان اینکه باید گشت های تلفیقی با حساسیت پیگیری شود تا در حوزه سرقت تاسیسات برق نیز شاهد کاهش آمار باشیم، تاکید کرد: با توجه به افزایش سرقت تاسیسات برق با وجود گشت های مختلف در این حوزه ، نقاط ضعف گشت های تلفیقی باید احصا شده و  راهکارهای لازم برای پیشگیری از وقوع چنین جرایم ارائه شود.