به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، رسول خدابخش در جلسه رفع موانع تولید از آسیب  کرونا به ۱۱۱۰ واحد صنفی، تولیدی و صنعتی در این شهرستان خبر داد و گفت: در جریان شیوع کرونا ۱۱۱۰ واحد صنفی و تولیدی با اشتغال ۱۶۱۸ نفر در شهرستان اهر از نظر درآمد دچار آسیب شده‌اند.

او گفت: دولت در راستای حمایت از کسب و کار‌های آسیب‌دیده از کرونا تسهیلات حمایتی پرداخت می‌کند و سهم صنوف و واحد‌های آسیب‌دیده شهرستان اهر از تسهیلات حمایتی۱۶ میلیارد و ۷۷۰ میلیون تومان است.

فرماندار شهرستان اهر از پرداخت تسهیلات حمایتی به ۶۷۶ واحد صنفی، تولیدی و صنعتی آسیب‌دیده از شیوع ویروس کرونا در این شهرستان خبر داد و گفت: برای ۶۷۶ واحد آسیب‌دیده از شیوع کرونا، ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است.

خدابخش بابیان این‌که ۳۴۵ واحد صنفی، تولیدی و صنعتی آسیب‌دیده از شیوع ویروس کرونا در شهرستان اهر جهت دریافت تسهیلات حمایتی به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند، گفت: این تعداد واحد آسیب‌دیده با اشتغال ۶۰۲ نفر به منظور حمایت از آثار اقتصادی منفی شیوع ویروس کرونا ۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت می‌کنند.

او بر لزوم تسریع در پرداخت تسهیلات حمایتی کسب و کار‌های آسیب‌دیده از شیوع ویروس کرونا در شهرستان اهر تاکید کرد و افزود: بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی در پرداخت تسهیلات حمایتی به واحد‌های آسیب‌دیده از کرونا نهایت همکاری را داشته باشند.

فرماندار شهرستان اهر با اشاره به این‌که رعایت ضوابط بهداشتی باید به لحاظ شکننده بودن وضعیت شیوع کرونا در اهر از سوی اصناف و شهروندان ضروری است،گفت: نتیجه بیش از ۳ هزار مورد بازرسی از واحد‌های صنفی این بود که ۴۳ درصد واحد‌های صنفی نسبت به رعایت ضوابط بهداشتی بی‌توجهی کرده بودند و در این راستا ۳۵ واحد صنفی پلمب و مابقی اخطاریه کتبی دریافت کردند که در صورت تکرار بی‌توجهی به ضوابط بهداشتی از سوی بهداشت پلمب می‌شوند.