به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حجت الاسلام محمدعلی نظری روز دوشنبه در جلسه ستاد پیشگیری از جرم شهرستان با اشاره به نزدیکی انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در خصوص  اهمیت انتخابات در جمهوری اسلامی ایران گفت: باید زمینه را برای برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور با حضور حداکثری آحاد مردم فراهم کنیم.

 این مقام مسئول قضایی افزود: انتظار می رود نهادهای مسوول با اتخاذ تدابیر ویژه، تمهیدات لازم را برای برگزاری یک انتخابات پرشور، سالم و رقابتی فراهم کنند .

وی با هشدار به متخلفان از جمله در زمینه تبلیغات پیش از موعد، تخریب افراد و اقدامات غیرقانونی برای زمینه سازی جهت خرید و فروش آرا، گفت تمامی فعالیت های نامزدهای احتمالی انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا رصد می شود.

حجت الاسلام نظری با اشاره به ایجاد شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در دادسرا و دادگستری اهر، اعلام کرد: شهروندان در کنار مسئولین شهرستانی و نهادهای امنیتی و انتظامی می توانند تخلفات و جرایم نامزدها را به ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی جهت برخورد قانونی گزارش کنند و مطمئن باشند دستگاه قضائی بدون چشم پوشی با ناقضان قانون و متخلفان برخورد خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: با هماهنگی دستگاه قضایی با ضابطین اقدامات لازم نسبت به منظور امحای آثار تبلیغات زود هنگام از قبیل دیوار نویسی و تبلیغ در فضای مجازی انجام شده است و از نامزدهای احتمالی انتظار می رود هرگونه فعالیت های تبلیغی را در موعد قانونی انجام دهند .

سیزدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری ایران همزمان با انتخابات ششمین دورهٔ شوراهای اسلامی شهر و روستا و دومین میاندوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.