به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمدباقر خانی در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ورزقان با اشاره به وضعیت مطلوب این شهرستان را در ارتباط با بیماری کرونا ویروس، وضعیت موجود را شکننده دانست و بر ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پرهیز از تجمعات تأکید کرد.

وی با اشاره به برخی کمبودهای بیمارستان علامه جعفری ورزقان، اظهار داشت: بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته طی ماه‌های گذشته، تفاهم‌نامه تجهیز و ارتقاء سطح خدمات بیمارستان علامه جعفری ورزقان به سطح ۲ بیمارستانی مابین دانشگاه علوم پزشکی تبریز و شرکت ملی صنایع مس ایران در حال انعقاد بوده که طی هفته‌های آینده امضا و اجرایی خواهد شد.

فرماندار ورزقان تصریح کرد: برای تجهیز بیمارستان علامه جعفری ورزقان و ارائه خدمات مورد انتظار بالغ‌بر ۳۰۰ میلیارد ریال برآورد هزینه شده که بر این اساس مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال آن توسط شرکت ملی صنایع مس ایران از محل اعتبارات سال‌جاری این شرکت تأمین و مابقی هزینه مورد نیاز نیز از محل اعتبارات سال آینده شرکت ملی مس تأمین خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وجود برخی مشکلات در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات شهرستان، متذکر شد: باهدف بهبود شرایط آموزش آنلاین ناشی از شیوع بیماری کرونا ویروس، تأمین زیرساخت‌های ارتباطی برای افزایش بهره‌مندی مردم و نیز تقویت زیرساخت‌های گردشگری شهرستان در سال‌جاری ۱۹ سایت BTS جدید بااعتباری بالغ‌بر ۳۱۰ میلیارد ریال احداث ‌شده و ۲۷ سایت در اولویت ارتقاء تجهیزات به نسل ۳ و ۴ اینترنت قرار گرفته‌اند که بخش قابل‌توجهی از آن نیز صورت گرفته است.

خانی از حسن توجه مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات و مدیرعامل شرکت مخابرات استان در خصوص اجرای پروژ‌ه‌های فوق قدردانی کرده و افزود: با وجود تلاش‌های صورت گرفته کمبودهایی نیز وجود دارد که پیگیری‌های لازم برای رفع این کمبودها در دستور کار قرار دارد.

منبع: فارس