به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، علیرضا اصغری روز شنبه در گفت و گویی اظهار کرد: این شرکت در مدت سه سال با ساخت نیروگاه انرژی برق و به روش B.O.T، زباله ها را امحا و ۳۲ مگاوات ساعت برق تبریز تولید می کند که ۲۲ مگاوات آن صرف مصرف داخلی و ۱۹مگا وات آن به شبکه سراسری منتقل می شود.

وی با بیان اینکه ۲۹۰ میلیون دلار سرمایه گذاری طرح را نیز شرکت فرانسوی پرداخت می کند، افزود: این طرح در ۶ ماه پس از تائید در شورای اسلامی کلانشهر تبریز اجرا شده و پس از سه سال به پایان می رسد البته ۲۰درصد از سود خالص حاصل از درآمد این نیروگاه به شهرداری پرداخت و برای ۱۲۰ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد می شود.

اصغری ادامه داد: روزانه یکهزار و ۵۰ تن زباله در تبریز تولید می شود که ۴۷.۵ درصد آن خشک و ۵۲.۵ درصد آن تر است که با ۱۷۰ میلیارد تومان هزینه(نمک پاشی هم جزو این هزینه هاست) به ۲ نخاله گاه موجود کلانشهر انتقال می یابد.

وی یادآور شد: با تولید انرژی از زباله های تبریز از آلایندگی محیط زیست، آب، خاک و هوا جلوگیری شده و مانع تولید شیرابه می شود از طرفی هزینه دفن زباله نیز به صفر می رسد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز ادامه داد: دودکش های نیروگاه یاد شده در تبریز مطابق با استانداردهای بالای اروپا و جهان بوده و سلامت مردم کلانشهر تبریز را تهدید نخواهد کرد.

اصغری همچنین با اشاره به اینکه مدیریت پسماند تبریز بر روی ریل توسعه حرکت می کند، گفت: ۱۰۰ میلیارد تومان طرح های مدیریت پسماند تبریز در حال انجام است که در کشور بی نظیر است، ساخت سلول شماره ۲، سه، چهار و پنج، دفع پسماندهای شهری، ارتقا و توسعه طرح شیرابه و تصفیه خانه تبریز، ساخت مرکز دفن پسماندهای عادی شده بیمارستانی و جنگل کاری ۵۰۰ هکتاری منطقه که به طور متوسط ۳۵ تا ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، در دست اقدام است.

کلانشهر تبریز حدود ۲ میلیون جمعیت و ۱۰ منطقه شهرداری که ۲هزار پاکبان و ۲۳ پیمانکار وظیفه تنظیف این کلانشهر را بر عهده دارند.

منبع: ایرنا