به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، ایرج شهین باهر شهردار تبریز روز شنبه در بازدید از روند تجهیز نگارخانه حیدربابا که نمایش آثار استاد احد حسینی، مجسمه ساز برجسته تبریزی در آن جریان دارد، گفت: نگارخانه حیدربابا به عنوان بزرگ‌ترین موزه معاصر کشور تا پایان سالجاری در این شهر افتتاح می‌شود.

وی اظهار کرد: تبریز همواره مهد هنرمندان بزرگ و انسان‌های ارزشمندی در حوزه فرهنگ و هنر بوده و مدیریت شهری در دوره فعلی، برای حمایت از هنرمندان اهتمام ویژه‌ای دارد.

وی با تاکید بر ضرورت حمایت و بهره گیری از هنرمندان برای نمایش داشته‌های شهر،خاطرنشان کرد: بخشی از آثار استاد احد حسینی پیش‌تر در موزه آذربایجان بود که با توجه به ضرورت جا به جایی آن آثار و تمرکز در یک محل ویژه، شهرداری تبریز نگارخانه حیدربابا در مجموعه مقبره الشعرا را در اختیار این هنرمند نامدار قرار داد تا علاوه بر آثار قبلی، آثار جدید نیز در یک محل متمرکز به نمایش گذاشته شود.

شهین باهر با بیان اینکه نگارخانه حیدربابا به بزرگ‌ترین موزه آثار تجسمی کشور تبدیل شده است، افزود: افتخار می‌کنیم که امروز چنین مجموعه عظیمی را در اختیار استاد احد حسینی قرار داده‌ایم تا بتوانند زحمات چندین ساله شان را که زبان گویای فرهنگ ما است به نمایش بگذارند.

شهردار تبریز با بیان اینکه این موزه در ۲ طبقه با ۸۰ میلیارد ریال هزینه طراحی شده است، از افتتاح موزه تا پایان سال خبر داد و از شهروندان تبریزی و مسافران این شهر دعوت کرد تا بیننده آثار کم نظیر استاد احد حسینی در نگارخانه حیدربابا باشند.

مجسمه ساز تبریزی نیز در این بازدید، اختصاص محل نگارخانه حیدربابا برای به نمایش گذاشتن آثارش را بزرگ‌ترین قدردانی از یک هنرمند در قید حیات دانست و گفت: اینکه چنین فضای مناسب و بزرگی در اختیار یک هنرمند در قید حیات قرار بگیرد تا آثارش را به نمایش بگذارد، نهایت قدردانی از سال‌ها زحمات اوست.

احد حسینی با قدردانی از شهرداری تبریز به خاطر در اختیار قرار دادن نگارخانه حیدربابا در مجموعه مقبره الشعراء، افزود: از تمام مسئولان به ویژه شهردار تبریز که زمینه‌های این اقدام بزرگ فرهنگی را فراهم ساختند تقدیر می‌کنم.

وی با اشاره به سابقه جهانگردی خود، اظهار کرد: موزه فعلی در نگارخانه حیدربابا، بزرگ‌ترین موزه انفرادی مجسمه است که با توجه به مفاهیم به کار رفته در آثار، می‌توان از آن به عنوان یک موزه آموزشی نیز یاد کرد.

منبع: ایرنا