به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، جعفر شجاعی در مراسم نواختن زنگ سلامت در مدرسه فرزانگان که به مناسبت هفته سلامت و با حضور روئسای آموزش، پرورش و شبکه بهداشت و درمان و جمعی از دبیران فرهنگی برگزار شد، گفت: در سال گذشته ۳۰ مدرسه شهرستان اهر به عنوان مجری طرح مروج سلامت انتخاب و در اجرای آن مشارکت کردند که شش مدرسه این شهرستان در استان مورد تجلیل قرار گرفتند.

وی توجه ویژه به بخش سلامت را از اقدامات مهم دولت تدبیر و امید عنوان کرد و افزود: این روزها انتقاداتی از دولت تدبیر و امید می شود که اگر کارنامه دولت یازدهم را ورق بزنیم، مهم ترین و موثرترین عملکردهای کشوری را در این دولت می توان نام برد.

مدیر آموزش و پرورش اهر با اشاره به اینکه به همت دولت یازدهم و وزیر بهداشت و درمان طرح تحول نظام سلامت در کشور و به تبع در شهرستان اهر به خوبی اجرایی شده است، گفت: با تلاش های دولت تدبیر و امید، مبلمان های بیمارستان ها در جهت ارائه خدمات به مردم تغییر اساسی داشته و به امکانات روز مجهز شده است که اگر با سال های گذشته مقایسه کنیم، وضعیت بهداشت و درمان مطلوب تر از گذشته شده است.

دانش اموزان دختر اهر افسرده ترین دانش آموزان استان هستند

شجاعی در ادامه با بیان اینکه یکم تا هفتم اردیبهشت ماه به عنوان هفته سلامت در تقویم کشور ثبت شده و شعار امسال این هفته زندگی سالم، با نشاط و امید است، گفت: شعار جهانی هفته سلامت غلبه بر افسردگی بوده و بر اساس تحقیقات انجام شده دانش آموزان دختر شهرستان اهر افسرده ترین دانش آموزان آذربایجان شرقی هستند.

وی تصریح کرد: علی رغم اینکه برنامه های مختلفی در زمینه های سلامت جسم و روان دانش آموزان برگزار شده ولی این برنامه ها به نحو مطلوب اجرا نشده و به جایگاه اصلی خود دست نیافته است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان اهر با تاکید بر اینکه دانش آموزان دختر مادران آینده هستند، گفت: متاسفانه برخی مشکلات خانوادگی و مسائل اقتصادی و اجتماعی از دلایل افسردگی دانش آموزان دختر به شمار می رود.

در پایان زنگ سلامت به صورت نمادین در مدرسه دخترانه فرزانگان به صدا درآمد و از دبیرانی به عنوان پیشتازان در عرصه سلامت و دانش آموزان برتر و راه یافته به جشنواره استانی سفیران سلامت تجلیل شد.