به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، در مراسم اختتامیه این جشنواره که عصر چهارشنبه برگزار شد،  بر اساس رای هیات داوران جشنواره، سعید قاسمی از شهرستان اهر و خبرگزاری صدا و سیما در بخش عکس، برتر شناخته شد وی مقام دوم جشنواره ملی ابوذر را نیز کسب کرده و عکس مریم یوسفی از خبرگزاری جمهوری اسلامی «ایرنا» و مینا نوعی اقدم از خبرگزاری مهر منتخب معرفی شد.

عکس علی بابایی از شهریار نیوز نیز شایسته تقدیر معرفی شد.

در بخش گفت و گو، رتبه برتر به کتایون حمیدی از خبرگزاری فارس رسید، وی رتبه سوم جشنواره ملی ابوذر را نیز در این بخش کسب کرد و گفت و گوی معصومه درخشان از خبرگزاری فارس نیز شایسته تقدیر شد.

در بخش گزارش جشنواره، مهین انتظار از خبرگزاری صدا و سیما عنوان برتر را کسب کرد و در بخش تیتر نیز سعید عبدی از سایت ورزش سه عنوان برتر را بدست آورد و تیتر بهنام عبداللهی از خبرگزاری مهر شایسته تقدیر شناخته شد.

بر اساس رای هیات داوران جشنواره، جایزه بخش یادداشت برتر نیز به صورت مشترک به حمید قدسی آذر از پایگاه خبری آناج و محمدامین خوش نیت از پایگاه خبری آذرقلم رسید، یادداشت فرزاد ملازاده از روزنامه ایران نیز عنوان شایسته را کسب کرد.

در بخش اثر چند رسانه ای نیز اثر رضا سرباز برتر شناخته شد و در بخش چند رسانه ای فضای مجازی اثر محسن نمازی شایسته تقدیر معرفی شد.

آثار منتخب جشنواره نیز به قرار زیر است:

خبر منتخب مهدی کاظم زاده از خبرگزاری تسنیم، تیتر لیلا جلیلی از خبرگزاری ایسنا، گزارش منتخب مشترک فرناز پورعباس از آناج و فائضه قره پور از خبرگزاری ایسنا، یادداشت منتخب سیده فاطمه مرتضوی از پایگاه خبری نوبر، در بخش گفت و گو به صورت مشترک محمد سهرابی از پایگاه خبری نصر و خبرنگاری از تبریز بیدار انتخاب شد.

صفحه آرایی منتخب به پری خیرخواه از نشریه تدبیر فردا رسید و در بخش چند رسانه ای عنوان منتخب را گروه جهادی و رسانه ای افق مهربانی کسب کرد، صفحه آرا نشریه صدای زنان شادی وثوقی نیز شایسته تقدیر شد.

در بخش کاریکاتور نیز عاطفه یاریان از نشریه عصر آدینه شایسته تقدیر شد.

در این جشنواره همچنین اعظم قربانی از خبرگزاری صدا و سیما تجلیل ویژه شد.

امام جمعه تبریز: جشنواره‌های رسانه ای آوردگاه بروز استعداد و کیفیت‌بخشی محتوا است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در این آیین گفت: جشنواره‌های رسانه ای آوردگاه بروز استعداد خبرنگاران و کیفیت‌بخشی محتوا است.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم اظهار کرد: کارکرد جشنواره ابوذر منجر به ظرفیت بخشی، رقابت، ارتقای کیفی در محتوا و باورمندی خبرنگاران می شود.

وی افزود: اعتبار هر رویداد فرهنگی و رسانه ای به کارکرد و استقبال اهل آن حوزه بستگی دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم ادامه داد: بر این اساس باید گفت اتفاق مهمی در جشنواره ابوذر علاوه بر استقبال رسانه‌ای فواید و کارکرد  عمده‌ای نیز به همراه دارد، ارتقای کیفی رسانه‌ها و نمایش توانمندی خبرنگاران، عکاسان و سایر فعالان حوزه رسانه را در بر دارد.

وی ادامه داد: دقت داوران، سنجش آثار و مقایسه اثر خبرنگاران موجب می‌شود تا رسانه‌ها رقابت داشته و سطح خود را بالا ببرند.

حجت الاسلام و مسلمین آل هاشم خاطر نشان کرد: مهم‌ترین نقش در امیدآفرینی رسانه‌ها هستند توسعه کیفی ارتقا توانمندی ترویج گفتمان انقلاب و دستیابی به تراز رسانه از دیگر نتایج این نوع جشنواره ها است.

وی یادآوری کرد: قدردانی از تلاش ها و کوشش‌های پیشکسوتان رسانه نیز ضرورت دارد و باید همیشه آنها را در کنار خود داشته باشیم.

حجت الاسلام آل هاشم افزود: ظرفیت های موجود در رسانه های استان، افزایش رسانه‌های دیجیتال و بهره‌گیری از قابلیت‌های آنها در محورهای متنوع از فواید دیگر جشنواره محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: جشنواره ها اصحاب رسانه را از یکنواختی دور می‌کند و آثار خبرنگاران جوان رسانه دیده می‌شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: خبرنگار باید بتواند سلیس و ساده بنویسد تا در ذهن مخاطب اثرگذار باشد.

جانشین سپاه عاشورا و مدیر کل اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی نیز در این آیین گفت: هم افزایی و همکاری می تواند ما را در مقابل رسانه های دشمنان و توطئه افکنی و شبهه افکنی آنها مصون بدارد.

سردار عباسقلی زاده ادامه داد: رسانه زبان گویا و صادق مردم فهیم و اقشار مختلف و زبان گویای انقلاب باید باشد.

وی ادامه داد: غول پوشالی رسانه‌ای استکبار جهانی و عمال آنها در فضای مجازی و حقیقی شایعات مختلف را در جامعه پراکنده و شبهه‌افکنی می‌کنند چون از دین اسلام و قدرت ایران می ترسند.

وی یادآور شد: هرکس مرعوب رسانه‌های غربی شود باید در افکار خود تجدید نظر کند حقانیت انقلاب موجب مرعوب شدن دشمنان شده و عامل حیله، نیرنگ و توطئه آنها می باشد.

سردار عباسقلی زاده هدف رسانه های دشمن و استکباری را تخریب افکار، تضعیف روحیه و عدم خودباوری مردم ایران عنوان کرد و افزود: این رسانه ها تلاش می کنند عدم اعتماد به مسئولین به خصوص رهبری را موجب شوند.

وی تاکید کرد: دشمن با روش تاکتیک قدیمی خود یعنی جنگ ترکیبی در واقع با جنگ اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی به صورت توامان از اول انقلاب تاکنون تلاش کرده تا از پیشرفت ایران جلوگیری کند.

جانشین سپاه عاشورا گفت: اقناع سازی، همراه سازی مردم و ایجاد وحدت حول محور ولایت، وظیفه رسانه، قوه های سه گانه و تمام دستگاه ها است.

 وی همچنین یادآور شد: مدیریت افکار مهم است اما نباید فضای مجازی ما را مدیریت کند بلکه ما باید فضای مجازی را مدیریت کنیم.