به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، یوسف پایدار در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به آمارهای ارایه شده از سوی جهاد کشاورزی درباره میزان کشتار مرغ در آذربایجان شرقی اظهار داشت: واقعیت در بازار مرغ، امروز در صف های خرید برای همه مشهود است و این نشان می دهد هنوز کمبود در عرضه وجود دارد و تعداد تقاضا با میزان عرضه در آذربایجان شرقی همخوانی ندارد.

وی با تاکید بر اینکه معاونت نظارت و بازرسی سازمان صمت آذربایجان شرقی تمام تلاش خود را برای نظارت بر بازار گوشت مرغ انجام می دهد تا نحوه توزیع به طور شایسته ای در سراسر استان صورت بگیرد، افزود: باید اذعان کرد که امروز مازاد تولید گوشت مرغ در این استان به هیچ عنوان وجود ندارد.

پایدار اظهار داشت: هرچند هنوز شاهد ایجاد صف خرید گوشت مرغ مقابل واحدهای توزیعی هستیم اما با بررسی شرایط موجود بازار و نیز ورود اتحادیه قصابان و مرغ فروشان شهرستان ها، توزیع مویرگی در تمامی شهرهای استان را شروع کرده ایم و بسیار امیدواریم طی روزهای آینده بازار مصرف گوشت مرغ در آذربایجان شرقی به روال عادی برگردد.

وی با بیان اینکه طی ایام تعطیلات نوروزی توزیع گوشت مرغ در فروشگاه های مرکزی به خصوص در کلانشهر تبریز متمرکز بود، ادامه داد: اما این شیوه توزیعی به تدریج به واحدهای صنفی و توزیعی گوشت مرغ در محلات تسری پیدا خواهد کرد و با توزیع مویرگی در محلات، شرایط عادی در این حوزه حاکم می شود.

پایدار، تصمیم گیر اصلی در حوزه مربوط به گوشت مرغ سازمان ها و نهادهای دیگر به غیر از سازمان صمت اعلام کرد و گفت: اما معاونت نظارت و بازرسی سازمان صمت آذربایجان شرقی تلاش های خود را حتی در روزهای تعطیل نوروز نیز ادامه داده تا از ازدحام مردم مقابل واحدهای توزیعی جلوگیری به عمل آورد.

به گفته وی روز گذشته(سه شنبه) ۲۱۲ تن گوشت مرغ گرم در آذربایجان شرقی توزیع شد که از این میزان ۱۹۷ تن به شهرستان تبریز اختصاص داشت.

معاون نظارت و بازرسی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان اینکه میزان مصرف گوشت مرغ در این استان نسبت به میزان توزیع بیشتر است، افزود: با وجود اینکه طی هفته گذشته حتی روزانه افزون بر ۳۰۰ تن گوشت مرغ در استان توزیع شده است اما هنوز کمبود در این بازار احساس می شود.

گفتنی است، در هیچ یک از مرغ فروشی های این شهر مرغ وجود ندارد و مردم برای خرید گوشت مرغ با مشکل جدی مواجه هستند.

از حدود یک ماه قبل قیمت ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومانی گوشت مرغ گرم که از سوی ستاد تنظیم بازار اعلام و سپس به ۲۳ هزار تومان تغییر کرد. در روزهای بعد به تدریج قیمت مرغ با افزایش قیمت مواجه شد و قیمت این فرآورده تا هر کیلوگرم ۳۵ هزار تومان نیز برای مشتریان بالا رفت که این روند موجب نارضایتی آحاد مردم و شهروندان از نحوه توزیع بر این بازار شده است.

به رغم اعلام مقام های مسئول مبنی بر کشتار روزانه بیش از ۳۴۰  تنی مرغ در آذربایجان شرقی، فعالان این عرصه از کشتار پایین مرغ و عرضه آن به بازار خبر می دهند که این میزان به هیچ عنوان با میزان مصرف روزانه مردم استان همخوانی ندارد.

منبع: ایلنا