به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، موسی خلیل الهی در چهارمین نشست ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی با تاکید بر لزوم هماهنگی ، برنامه ریزی و پیشگیری به موقع وقایع انتخاباتی به منظور پیشگیری از وقوع جرایم و تخلفات انتخاباتی، اظهار داشت: برگزاری انتخاباتی سالم و قانون مند با مشارکت حداکثری یکی از اهداف اساسی دستگاه قضایی است.
وی افزود: دخالت اعضای شورای اسلامی در امورات اجرایی مخالف قانون است، بر این اساس حضور برخی از اعضای شورای اسلامی شهر در برخی محلات و موقعیت ها در اذهان عمومی شائبه دخالت در امور اجرایی و انجام اقدامات تبلیغاتی را به ذهن متبادر می سازد.
رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی ادامه داد: در نتیجه در شرایط فعلی و تا زمان پایان انتخابات به اعضای شورای فعلی که کاندیدای انتخابات شورا شده اند توصیه می شود تا از انجام چنین اقدامات و حضور در چنین موقعیت هایی به جد پرهیز کنند.
با تاکید بر جرم تلقی شدن استفاده از امکانات دستگاه های دولتی و عمومی به نفع کاندیدای خاص، خاطرنشان کرد: مدیران و شهرداران مناطق باید از دخالت در امور انتخابات خودداری کنند در غیر اینصورت بر اساس قانون با آن ها قاطعانه برخورد خواهد شد.