به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، رضا فدایی معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی با بیان اینکه با هماهنگی دستگاه های مسوول طرح جاده های پاک در استان اجرا می شود، گفت: پاکسازی زباله های حاشیه جاده های آذربایجان شرقی را به طور جد پیگیر هستیم.

وی اظهار کرد: زباله هایی که در طبیعت کنار جاده ها و داخل دهانه پل ها رها می شوند، علاوه بر از بین بردن محیط زیست، منظره ناخوش آیندی را در محورهای مواصلاتی ایجاد می کنند.

وی ادامه داد: ضروری است همه افراد به حقوق شهروندی در حوزه محیط زیست توجه و از هر گونه اقدامی که سبب تخریب و یا آلودگی محیط زیست می شود، خودداری کنند.

فدایی همچنین با بیان اینکه تخلیه نخاله ساختمانی در حریم و طول جاده‌ها منع قانونی دارد، گفت: با متخلفان برابر قوانین برخورد می شود.

وی افزود: بر اساس ماده  ۱۰ قانون مدیریت پسماند بخشداری‌ها باید بر اساس شیوه نامه‌های ارسالی از طرف وزارت کشور نسبت به جمع‌آوری، حمل و دفع پسماندهای عادی بین‌راهی از قبیل پسماندهای رستوران‌ها، پمپ ‌بنزین‌ها و سایر تأسیسات اطراف راه‌ها و حریم راه‌ها اقدام و راهداری‌ها باید در مدیریت پسماندهای حریم جاده‌ها و اماکن بین‌راهی با بخشداری‌ها همکاری کنند.

معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی اظهار کرد: بر اساس ماده ۷ قانون مدیریت پسماندها، مدیریت و نظارت اجرایی بر پسماندهای شهری و ساماندهی نخاله‌های ساختمانی بر عهده شهرداری است.

منبع: ایرنا