به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، عباسعلی درستی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز روز پنجشنبه در گفت و گویی اظهار کرد: بیش از ۶ هزار نفر از کادر درمان آذربایجان شرقی تاکنون واکسینه شده اند که ۳۵ درصد این افراد را تشکیل می دهد البته کادر درمانی که با بیماران کرونایی ارتباط مستقیم دارند مثل پزشکاران و پرستاران بخش آی.سی.یو ضد کرونا واکسینه شدند.

وی افزود: پیش بینی می شود بر اساس اعلام وزارتخانه تا پایان فروردین ماه امسال تمام کادر بهداشت و درمان آذربایجان شرقی تحت پوشش طرح واکسیناسیون قرار بگیرند.

درستی ادامه داد: یکهزار و ۷۰۰ پاکبان شهرداری تبریز نیز واکسینه شدند و از سالمندان تحت پوشش بهزیستی آذربایجان شرقی هم تنها ۱۰۰ دز باقی مانده که منتظر حضور آنها هستیم و کادر آرامستان های استان نیز از واکسن برخوردار شدند.

وی اضافه کرد: بیش از یکهزار نفر از بیماران خاص واکسن دریافت کردند و اکنون نیز بیماران خاص در این استان برای دریافت واکسن کرونا با همراه داشتن کارت بیماری و شناسایی از ساعت ۹ تا ۱۷ به بیمارستان‌های تعیین شده مراجعه می کنند.

درستی با اشاره به استقبال کم بیماران خاص از دریافت واکسن کرونا، اظهار کرد: بیماران مبتلا به ام اس بالای ۱۸سال باید به بیمارستان الزهرا (س) تبریز مراجعه کنند اما از چهار هزار و ۵۰۰ بیمار «ام اس» شناسایی شده در آذربایجان‌شرقی، تاکنون تنها ۸۰۰ نفر مراجعه کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه با بیماران تماس نیز گرفته شده است، اضافه کرد: بیماران پیوند کبد، کلیه، قلب و ریه برای دریافت واکسن به بیمارستان امام رضا (ع) تبریز مراجعه کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز ادامه داد: بیماران مبتلا به هموفیلی و تالاسمی هم می‌توانند در چند روز آینده برای تزریق واکسن کرونا به بیمارستان سینای تبریز مراجعه کنند؛ تزریق واکسن به گروه‌های تعیین شده در تمام بیمارستان‌های سایر شهرستان‌های استان انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تزریق وتاکسن کرونا به بیماران مزمن و زمینه ای مثل دیابت نیز پیش بینی می شود که از اردیبهشت امسال آغاز شود.

درستی ادامه داد: جانبازان بالای ۵۰ درصد نیز بر اساس فهرست ارایه شده واکسینه شدند و از امروز نیز سهمیه نظام پزشکی آذربایجان شرقی تحویل شد که یکهزار و ۴۰۰ واکسن سهمیه پزشکان تحت پوشش نظام پزشکی تزریق خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی در ابتلا به کرونا جایگاه بیست و یکم کشور را دارد، گفت: بیش از ۷۰ درصد جمعیت استان از ماسک استفاده می کنند که در مقایسه با متوسط کشور از وضعیت بهتری برخوردار هستیم.

منبع: ایرنا