به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حبیب امین زاده گفت: با راه اندازی این واحدها با سرمایه گذاری بیش از ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای ۴۴۰۰ نفر شغل ایجاد شد.

وی با بیان اینکه استان آذربایجان شرقی در راه اندازی طرح های صنعتی جدید حائز رتبه دوم کشوری شده است افزود: ایجاد واحدهای صنعتی جدید در استان در سال ۹۹ رشد ۲۰ درصدی داشته است.
وی از کسب رتبه دوم کشوری در راه اندازی طرح های توسعه ای هم خبر داد و تصریح کرد: با راه اندازی۳۰۰ طرح توسعه واحدهای صنعتی با سرمایه گذاری بیش از ۲۰۰۰ میلیارد تومان ، زمینه افزایش اشتغال۴۸۰۰ نفر در سال جهش تولید فراهم شد.

رئیس سازمان صمت استان جلوگیری از تعطیلی و حمایت از تداوم فعالیت ۴۴ واحد تولیدی با تغییر مدیریت و مالکیت پروانه بهره برداری آنها را یکی دیگر از مهمترین اقدامات مجموعه صمت برشمرد و گفت : بازگردانی ۱۰۷ واحد راکد در شهرک های صنعتی استان به چرخه تولید در سال گذشته، موجب صیانت از اشتغال بیش از۲۰۰۰ نفر شده است.

وی همچنین گفت : پارسال ۵۶ معدن استان احیاء شده و آغاز فعالیت مجدد کردند.

در سال گذشته خبر داد و افزود : در سال جهش تولید از ۱۲۰۰ واحد و طرح صنعتی در استان به منظور ارائه خدمات و رفع موانع و مشکلات راه اندازی طرح ها، بازدید به عمل آمد.

رئیس سازمان صمت استان با اشاره به شیوع بیماری کرونا در سال گذشته، ادامه داد : با برنامه ریزی های انجام شده و همت دستگاههای متولی و بخش خصوصی واحدهای تولیدی مواد ضدعفونی از ۴ واحد با ظرفیت ۵۰۰ هزار لیتر در روز قبل از شروع کرونا ، به ۴۶ واحد تولیدی با ظرفیت ۶ میلیون لیتر در روز افزایش یافت.

وی اضافه کرد: پیش از شیوع بیماری تنها یک واحد تولید ماسک در استان فعالیت داشت که با تمهیدات پیش بینی شده واحدهای تولیدی و صنفی ماسک به بیش از ۱۳۰ واحد صنعتی و صنفی با ظرفیت تولید بیش از یک میلیون عدد در روز رسید.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی از استمهال بدهی۳۷۰ واحد تولیدی استان به میزان ۲۰۰۰ میلیارد تومان از طریق کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در راستای صیانت از اشتغال و جلوگیری از تعطیلی واحدها در سال جهش تولید خبر داد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما