به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، جواد رحمتی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی امروز در جلسه کارگروه مدیریت پسماند استان، با اشاره به مصوبات پیشین این کارگروه درخصوص جمع‌آوری و دفع پسماندهای پزشکی، اظهار داشت: با وجود پیگیری‌های متعدد، هنوز در این زمینه به نتیجه نرسیده‌ایم و اگر این پیگیری‌ها نتیجه ندهد ناچار به ارجاع موضوع به مراجع قضایی خواهیم بود.

وی افزود: اداره کل حفاظت محیط زیست در این قضیه باید به عنوان مدعی ورود کند و سازمان نظام پزشکی هم ظرف مدت یک ماه تکلیف این موضوع را مشخص کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی همچنین درخصوص مدیریت پسماندهای صنعتی گفت: طبق قانون سازمان صمت موظف است تسهیلات و امکانات لازم برای ایجاد محل مناسب برای دفع پسماندهای صنعتی را فراهم کند.

وی سازمان صمت استان را موظف کرد با همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی، نسبت به ایجاد شهرک تخصصی بازیافت پسماندهای صنعتی و استقرار واحدهای گروه بازیافت برای جمع‌آوری این پسماندها اقدام کند.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با بیان اینکه جمع‌آوری پسماندهای شهری وظیفه ذاتی شهرداری‌هاست، گفت: هر شهرداری که در این زمینه کوتاهی می‌کند و سلامت شهروندان را به مخاطره می‌اندازد به مراجع قضایی معرفی خواهد شد.

در این جلسه موضوع ایجاد سایت امحای زباله در تبریز و همچنین عملکرد اداره کل راهداری و بخشداری‌های استان درخصوص پاکسازی محورهای مواصلاتی بررسی شد.

منبع: فارس