به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، مسعود تربتی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: با وخامت اوضاع کرونایی در شهرستان ظرفیت تخت‌های بستری بیماران کرونایی در این بیمارستان تکمیل شده جایی برای بیماران جدید کرونایی وجود ندارد و در این زمینه بیمارستان باقرالعلوم (ع) اهر به عنوان بزرگترین مجموعه درمانی منطقه ارسباران از آبان و آذر ماه سال گذشته بحران‌های مختلفی را پشت سر گذاشته است.

وی، کم‌رنگ شدن رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حضور مسافران از نقاط مختلف کشور در این شهرستان، دورهمی و دید و بازدیدهای نوروزی، باعث خیز دوباره ویروس کرونا را در شهرستان اهر شده و اوضاع کرونایی شهرستان به مخاطره انداخته است.

تربتی، تعداد بستری‌های بیماران کرونایی را طی چند روز گذشته در مقایسه با چهار ماه قبل؛ بیش از سه برابر عنوان کرد و افزود: تمام تخت‌های بستری بیمارستان باقرالعلوم (ع) اهر با بیماران کرونایی پُر شده و در حال حاضر تخت خالی برای پذیرش بیماران جدید کرونایی وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: با وجود تاکیدات متعدد همچنان ضرورت دارد پروتکل‌های بهداشتی بیش از گذشته رعایت شده  و از هرگونه تجمعات خانوادگی، دورهمی  پرهیز شود که متاسفانه عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تعطیلات نوروزی توسط مردم، این شهرستان را با شرایط بحرانی در بیمارستان باقرالعلوم (ع) اهر مواجه کرده است.

این متخصص طب اورژانس یادآور شد: اکثر مراجعان جدید ابتلا به بیماری منحوس کرونا عمدتاً بدحال هستند که این امر کار کادر درمان را به جهت محدودیت تجهیزات و امکانات با مشکل مواجه کرده است

تربتی ادامه داد: با توجه به‌ تکمیل ظرفیت بستری بیماران کرونایی در بخش‌های آی‌سی‌یو، سی‌سی‌یو و داخلی ۱، ۲ و ۳ بیمارستان باقرالعلوم اهر؛  مجبور به بستری بیماران کرونایی در اورژانس بیمارستان شده‌ایم و این در حالی است که از وضعیت روزهای آینده به شدت واهمه داریم.

 رئیس بیمارستان باقرالعلوم (ع) اهر تصریح کرد: در حال حاضر ۱۰۵ نفر در بخش‌های کرونایی بیمارستان باقرالعلوم (ع) اهر بستری هستند، خاطرنشان کرد: اگر روال بدین شکل ادامه یابد، بستری بیماران کرونایی در راهروهای بیمارستان اهر دور از انتظار نیست.