به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، رحیم مهردادی اظهار داشت: در سال ۱۴۰۰، کل اراضی ملی و منابع طبیعی استان آذربایجان‌شرقی در راستای طرح کاداستر، دارای سند تک برگ خواهند شد.

وی با بیان اینکه وظیفه اداره منابع طبیعی و آبخیزداری در راستای حفظ، احیا، توسعه و بهره‌برداری اصولی از منابع طبیعی کشور است؛ گفت: ما در اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کشور تلاش می‌کنیم تا علاوه بر حفظ و نگهداری از منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با وضع برنامه‌ریزی و طرح‌هایی باعث افزایش مساحت جنگل و آبخیزداری استان آذربایجان. شرقی شویم و نسبت به این امر مصمم هستیم.

مهردادی با اشاره به اینکه آبخیزداری جزو وظایف ۱۵ ساله اداره منابع طبیعی و آبخیزداری است، یادآور شد: بعد از سال ۸۵ بود که وظایفی در خصوص حفظ و توسعه آبخیزداری کشور به اداره منابع طبیعی اضافه شد و در این راستا تلاش کردیم که در استان آذربایجان‌شرقی باعث جذب اعتبار و افزودن وسعت آبخیزداری شویم تا از این طریق به تأمین آب کشاورزی کمک کرده باشیم.

وی ادامه داد: تک برگ کردن و سنددار کردن اراضی ملی و منابع طبیعی استان آذربایجان‌شرقی جزو اولویت‌های ما در سال ۹۹ بوده است و قصد داریم این موضوع را در سال ۱۴۰۰ نیز به‌طور جدی دنبال کنیم، چرا که توانستیم دستاوردهای زیادی در زمینه طرح کاداستر و تفکیک اراضی غیرملی و اراضی ملی (سنددار کردن اراضی ملی و منابع طبیعی) داشته باشیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با بیان اینکه فلسفه وجود دستگاه‌های دولتی خدمت به مردم است و سنددار کردن اراضی کشاورزی هم در راستای خدمت به مردم است، گفت: طرح کاداستر، طرحی برای جداسازی و تفکیک اراضی ملی و منابع طبیعی از اراضی غیرملی است و با اجرای این طرح می‌توانیم آمار دقیق‌تری نسبت به منابع طبیعی و اراضی ملی داشته باشیم و طبق آن می‌توانیم برنامه‌ریزی اصولی‌تری برای وسعت دادن به منابع طبیعی استان آذربایجان‌شرقی تدبیر نمائیم.

وی خاطرنشان کرد: طرح کاداستر و سنددار کردن زمین‌های منابع طبیعی از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی در کشورمان مطرح بود اما در استان آذربایجان‌شرقی شاهد سنددار شدن ۴۵۰ هزار هکتار زمین‌های منابع طبیعی و ملی تا سال ۹۸ بودیم اما با روحیه و مدیریت جهادی در سال ۹۹ شاهد سنددار کردن بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هکتار زمین ملی و منابع طبیعی در این استان بودیم که در نوع خودش بی‌نظیر است.

مهردادی افزود: در سال ۱۴۰۰، کل اراضی منابع طبیعی استان آذربایجان‌شرقی در راستای طرح کاداستر، دارای سند تک برگ می‌شوند.

منبع: مهر