به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، عباسعلی درستی روز شنبه در گفت و گویی با اشاره به بازدیدهای مشترک با همکاری سازمان های مختلف طی هفته گذشته در استان، افزود: ۶ هزار ۲۵۹ بازرسی توسط تیم های نظارت، ۱۳۲ هزار و ۸۳۹ بازدید توسط نیروهای دانشگاه علوم پزشکی تبریز، ۶۴ هزار و ۲۶۶ بازرسی توسط بسیج و ۳۵ هزار و ۶۳ بازدید توسط هلال احمر انجام گرفته است.

وی با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی در استان و تشکیل تیم های حمایتی، اظهار کرد: تا کنون ۴۱ هزار و ۱۰۶ خانوار آسیب پذیر توسط این تیم ها حمایت شده اند.

درستی ادامه داد:  ۹۰ هزار و ۷۴۹ نفر افزاد در ارتباط با بیماران کرونایی در استان رهگیری شده که از این تعداد ۴۵ هزار و ۲۶۸ نفر به مراکز منتخب ارجاع و ۱۳ هزار و ۱۶۳ نفر نیز توسط تیم های مراقبت در منزل ویزیت شده اند.

وی گفت: تعداد اطرافیان بیماران کرونایی در هفته اول امسال به ازای هر بیمار مثبت در استان ۱۰.۷۴ نفر شناسایی، در هفته دوم تعداد اطرافیان بیماران مثبت به ۱۱.۴۶ نفر ارتقا یافته و در هفته سوم تعداد اطرافیان به ازای هر بیمار مثبت ۱۱.۲۵ نفر شناسایی شده اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز افزود: درصد مثبت شدن تست های کرونا در اوایل بیماری بیش از ۳۶ درصد بود که در اواخر اسفند در بیماران سرپایی به ۱۱ درصد رسیده بود ولی اکنون دوباره درصد ها افزایش یافته است.

وی ادامه داد: اکنون میزان تست های مثبت بیماران بستری به ۳۱ درصد و مراجعه کنندگان سرپایی به ۲۱ درصد افزایش یافته که نشان می دهد وضعیت شیوع بیماری کاملا افزایش یافته است.

درستی اضافه کرد: حدود ۸۸ درصد افراد بالای ۶۵ سال تا ۱۸ فرودین ماه جاری در استان غربالگری شده که تا پایان فروردین ماه باید ۱۰۰ درصد شود.

وی گفت: ۷۷ درصد بیماران فشار خون، ۷۳ درصد بیماران دیابتی و ۹۱ درصد مادران باردار در استان غربالگری شده اند.

منبع: ایرنا