به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، سعید شبستری در حاشیه این بازدید از مشتاقان زیارت عتبات عالیات در ایام اربعین خواست برای سهولت و تسریع در صدور روادید، ثبت‌نام خود را در سامانه سماح به روزهای پایانی موکول نکنند و از مراجعه حضوری به دفتر نمایندگی سفارت عراق نیز خودداری کنند.

وی از حضور شش نفر از نمایندگان سفارت عراق در تبریز برای صدور روادید به زایران اربعین حسینی در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل خبر داد و گفت: هیچ مشکلی در روند صدور روادید وجود ندارد و شرایط نسبت به سال گذشته بهتر شده است.

شبستری تصریح کرد: تمامی اقدامات لازم برای اخذ روادید از طریق سایت سماح امکان‌پذیر است و متقاضیان سفر به کربلا می‌توانند با مراجعه به این سایت، از صدور یا عدم صدور روادید خود اطلاع کسب کنند.

معاون استاندار آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به ماموریت این استان برای استقرار موکب خدمت‌رسانی به زایران اربعین در مرز مهران، گفت: خوشبختانه امکانات لازم در این زمینه فراهم شده و مسوولان استان آماده ارایه خدمات شایسته و در شان زایران اباعبدالله الحسین(ع) هستند.

روحی ملکی، مدیر دفتر حج و زیارت آذربایجان شرقی نیز در این بازدید با ارایه گزارشی از آخرین وضعیت ثبت‌نام زایران اربعین حسینی در سامانه سماح، گفت: بر اساس آخرین آمار ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر از مردم استان برای زیارت امام حسین(ع) در روز اربعین ثبت‌نام کرده‌اند.