به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، قلی اله قلی زاده عضو و دبیر هیأت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاهای آذربایجان شرقی با اعلام این مطلب گفت: از مجموع ثبت نام کنندگان در انتخابات شوراهای شهری و روستایی آذربایجان شرقی، پس از استعلام از مراکز چهارگانه و بررسی های از سوی هیات های اجرایی و نظارت و انصراف برخی ثبت نام کنندگان در نهایت ۱۳ هزار و ۸۵ نفر تایید صلاحیت شدند.

نماینده مردم کلیبر، خدآفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از مجموع کل افراد رد صلاحیت شده در هیات های اجرایی و نظارت ۲۳۷ نفر در شهرها و ۴۴۲ نفر در روستاها بودند.

اله قلی زاده تصریح کرد: افراد رد صلاحیت شده در شهرها طبق قانون از سوم تا ششم اردیبهشت ماه فرصت داشتند تا اعتراض خود را به هیات عالی نظارت استان ارائه نمایند که در این زمان پس از بررسی های کمیته های حقوقی و نظارتی جمعا ۲۳۳ فقره پرونده شکایات از شهرها در هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان تشکیل شد.

دبیر هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی آذربایجان شرقی ادامه داد: پس از بررسی ها و برگزاری جلسات مستمر و شبانه روزی و با مدنظر قرار دادن مر قانون در نهایت صلاحیت ۱۲۶ نفر که حدود ۵۴ درصد افراد شاکی را شامل می شود در هیات عالی نظارت استان تایید شد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از این افراد ۹۰ نفر که شامل ۳۹ درصد می شود نیز دوباره رد صلاحیت شدند تاکید کرد: طبق قانون این افراد می توانند اعتراض خود را به هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی در تهران ارائه بدهند.

وی افزود: ۱۷ نفر نیز در جریان بررسی به پرونده ها از شکایت خود انصراف دادند که شامل ۷ درصد از پرونده های تشکیل شده در دبیرخانه هیات عالی نظارت استان می باشد.

اله قلی زاده به پرونده‌های رد صلاحیت شده روستایی اشاره کرد و گفت: ۹۹ پرونده رد صلاحیت شده روستاها از هیات های نظارت شهرستانها به دبیرخانه هیات عالی استان ارسال و در دست بررسی می باشد.

وی افزود: نتیجه نهایی بررسی صلاحیت این افراد نیز بزودی از طریق دبیرخانه هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان به فرمانداران اعلام خواهد شد.

وی ضرورت رعایت قانون در مدت‌ زمان تبلیغات را یادآور شد و بیان کرد: انتظار می‌رود نامزدها و طرفداران آن‌ها در زمان قانونی تعیین‌شده برای تبلیغات ضوابط قانونی را رعایت کنند تا ان‌شاءالله انتخاباتی باشکوه و پرشور داشته باشیم.