به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، صمد عزیزی افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده تعداد سه تا پنج نفر به عنوان عامل نظارتی در تمامی شعب اخذ رای استان مستقر شده اند تا به روند انتخابات کمک کنند.
به گفته وی، هم اکنون تعداد سه هزار و ۲۴۱ نفر نیز از سوی هیات نظارت به عنوان ناظر مسئول در شعبات اخذ رای حضور دارند.

عزیزی با بیان اینکه تمامی عوامل نظارت با دقت و حساسیت کامل بر روند برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در دو حوزه مراغه – عجب شیر و اهر – هریس نظارت دارند، گفت: هر گونه تخلف احتمالی در شعب اخذ رای به طور کامل رصد می شود و در صورت بروز هر نوع غیر قانونی مراتب رسیدگی می شود.

وی با بیان اینکه تخلفات انتخاباتی احصاء شده است، گفت: برخی از این تخلفات عناوین مجرمانه دارد که قانون گذار برای آنها احکامی را پیش بینی کرده است.

عزیزی ادامه داد: خرید و فروش رای، تهدید، تجمیع برای اخذ رای، دخالت در امر برگزاری انتخابات با سند مجعول، اخلال در روند برگزاری انتخابات و دست بردن به تغییر تعرفه ها از جمله عناوین مجرمانه در تخلفات انتخابات است.

وی یادآور شد: هیات نظارت بر انتخابات آذربایجان شرقی با آمادگی کامل هر جا و هر لحظه ای در صورت وقوع تخلف، با گزارش مردم و عوامل دست اندرکار در سریع ترین زمان به موارد گزارش شده رسیدگی کرده و مراتب را به مراجع قانونی ارسال می کند.

دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره های دهمین دوره مجلس شورای اسلامی امروز در سراسر کشور در حال برگزاری است.

مردم آذربایجان شرقی در ۲۱ شهرستان و بیش از سه هزار روستا برای انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی پای صندوق های رای حاضر می شوند و انتخابات میان دوره مجلس شورای اسلامی نیز در دو حوزه انتخابیه مراغه – عجب شیر و اهر-هریس برگزار می شود.

۶۰ هزار نفر در برگزاری انتخابات امروز در آذربایجان شرقی مشارکت دارند و انتخابات در ۶۲ شهر و یکهزار و ۹۶۰ روستای استان برگزار می شود.

دو میلیون و ۹۵۵ هزار و ۳۳۲ نفر از مردم استان واجد شرایط رأی دادن در انتخابات هستند که ۶۶ هزار و ۱۰۲ نفر از آنها برای اولین بار می‌ توانند در انتخابات شرکت کنند.

آذربایجان شرقی با ۳٫۸ میلیون نفر جمعیت در فاصله ۶۰۰ کیلومتری شمال غرب تهران واقع است.