به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، امین امینیان روز سه شنبه در جلسه شورای اداری اظهار کرد: ثبت جهانی جنگل های ارسباران به عنوان دومین میراث طبیعی ایران حرکت بزرگی در جهت معرفی این جنگل ها به عنوان مرکز طبیعت گردی دنیا محسوب می شود.

وی از تملک عمارت ‘کانتور وینق’ و مرمت آن به منظور پایگاه پژوهشی و خانه گردشگری با اعتبارات ملی خبر داد و افزود: در همین راستا عمارت آینالو نیز در مرحله تملک می باشد.

امینیان همچنین از توافقنامه بین المللی بین ایران و جمهوری آذربایجان جهت مرمت پل های خداآفرین و نیز تلاش این دو کشور برای ثبت جهانی این پل ها خبر داد.

فرماندار خداآفرین با بیان اینکه دولت اهتمام جدی برای توسعه منطقه خداآفرین دارد، خاطر نشان کرد: مجوز اجرای شبکه فاضلاب شهر خمارلو اخذ شده و اجرای این طرح در مدت زمان یک سال به پایان می رسد.

وی با بیان اینکه مجوز احداث فاز دوم پمپاژ روستاهای کلاله، دارانا ، ابراهیم سمیع و اوزان اخذ شده است، گفت: احداث این پمپاژها با اعتبارات رودخانه های مرزی و برای اولین بار در این شهرستان اجرا می شود.

فرماندار خداآفرین در ادامه از اجرای شبکه های فرعی ۴ هزار هکتار از اراضی بهبود پایاب سد خداافرین و نیز ۶هزار هکتار از اراضی توسعه در این پایاب خبر داد و افزود: با اجرای این طرح ها تحول عظیمی در کشاورزی شهرستان ایجاد و برای ۱۰هزار نفر نیز شغل ایجاد می شود.

امینیان گفت: امسال نیز دولت ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار جدید برای سد خداآفرین و پایاب آن اختصاص داده و تجهیزات نیروگاه برق این سد نیز با اعتبار کلی ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال خریداری و آماده انتقال به محل نیروگاه است.

وی همچنین تصویب ایجاد بندر خشک به منظور صادرات محصولات کشاورزی کشت و صنعت مغان و نیز ۱۰۰هکتار از اراضی خداآفرین را توجه دولت به توسعه این منطقه عنوان کرد.

امینیان آغاز عملیات اجرایی ساخت دی کلینیک در زمینی به مساحت یک هزار و ۱۳۴ متر مربع و با بیش از ۶۰میلیارد ریال هزینه را پاسخ به نیاز اساسی شهرستان نامید.

فرماندار خداآفرین در بخش دیگری از سخنان خود به انتخابات اخیر نیز اشاره کرد و گفت: مشارکت ۸۱ درصدی مردم خداآفرین در انتخابات ۲۹اردیبهشت ماه نشان دهنده وفاداری مردم به رهبری و نظام است.

وی با تاکید براینکه نباید در انتخابات نگاه برنده و بازنده حاکم شود، افزود: مهم نگاه مردم شهرستان به انتخابات بود که با حماسه آفرینی آنان یکی از بهترین انتخابات تاریخ خداآفرین رقم خورد.

امینیان همچنین به سالروز رحلت امام خمینی و قیام ۱۵خرداد نیز اشاره کرد و گفت: ویژه برنامه سالگرد رحلت حضرت امام راحل ۱۳ خرداد ماه بعد از اذان مغرب در این شهرستان برگزار می شود.

شهرستان خداآفرین با جمعیتی در حدود ۳۵ هزار نفر در ۲۳۰ کیلومتری شمال غرب تبریز در حاشیه رودخانه مرزی ارس واقع است.