به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حسن یحیوی در جلسه ستاد ساماندهی جوانان شهرستان ورزقان با اعلام این خبر، افزود: اشتغال به عنوان یکی از جدی ترین مشکلات جامعه مطرح است که این مشکل تنها با خلاقیت در استفاده از توانمندی‌های موجود مناطق حل می‌شود.

وی گفت: شهرستان ورزقان نیز در زمینه‌های گردشگری، صنایع پایین دستی معادنی چون مس و طلا، کشاورزی، پرورش آبزیان و زنبور عسل و… توانمندی‌های بسیاری دارد که افراد جویای کار و علاقمند به اشتغال می‌توانند با برنامه ریزی مناسب از این ظرفیت‌های بالقوه استفاده نمایند و ما مسئولین شهرستان نیز با تمام توان و با آمادگی کامل از کارآفرینان حمایت خواهیم کرد.

فرماندار شهرستان ورزقان غنی سازی اوقات فراغت را برای جلوگیری از بروز ناهنجاری اجتماعی در جامعه بسیار مهم ارزیابی کرد و از تمامی ادارات شهرستان خواستار ارائه برنامه‌های لازم در ارتباط با غنی سازی اوقات فراغت شد.

وی خواستار برگزاری مسابقات مختلف ورزشی به ویژه بازی‌های بومی و محلی در روستاهای شهرستان شد و از برگزاری کلاس‌های آموزش‌ رشته‌های ورزشی برای پسران و دختران شهرستان توسط باشگاه فرهنگی و ورزشی مس سونگون ورزقان و اداره ورزش و جوانان شهرستان خبر داد.

سید علی موسوی معاون فرماندار شهرستان ورزقان نیز در این جلسه از برنامه‌های متنوع اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی ستاد برای جوان شهرستان خبر داد و افزود: نشست‌های متعددی با جوانان روستاهای مختلف شهرستان با هدف بررسی مشکلات جوانان و استفاده از توانمندی‌های آنان در راستای توسعه بیش از پیش شهرستان خواهیم داشت.