به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، صابر تقویمی در جلسه با پیمانکاران این طرح با بیان اینکه این پروژه جزو پروژه های اولویت دار و حیاتی آذربایجان شرقی و منطقه ارسباران است، افزود: از مجموع ۹۵ کیلومتر این جاده ۶۸ کیلومتر آن در محدوده شهرستان هریس و شروع آن از سال ۸۶ بوده و یکی از پروژه های با تاخیر استان، در این شهرستان است.

وی با ابراز تاسف از تصادف های جاده ای در این محور و با یادآوری ۸۳۰ کشته از سال ۹۰ تا ۹۵ و عوارض های جانبی و اجتماعی این حوادث بر روحیات مردم منطقه، خواستار همکاری، مشارکت و سرعت دهی در امر بروکراسی اداری این شهرستان و ادارات کل صنعت، معدن و تجارت، منابع طبیعی و جهادکشاورزی استان در این زمینه شد.

فرماندار هریس یادآوری کرد: این بزرگراه از نیازهای ضروری منطقه ارسباران بوده و شاهراه ارتباطی تبریز به استان اردبیل، مغان و راه مواصلاتی ۶ شهرستان مشگین شهر، اهر، ورزقان، کلیبر، هریس و خداآفرین و درکل راه ارتباطی تبریز با ۱۶ شهر شمال شرق استان است که احداث آن همت مسئولان استانی و استانداری را می طلبد.

تقویمی، با بیان اینکه پیمانکاران قطعه سوم و قطعه ۲-ب نسبت به نصب تجهیزات و دستگاه های سنگ شکن و کارگاه آسفالت اقدام کرده اند، ادامه داد: تا ۱۵ شهریور امسال ۸/۵ کیلومتر از این آزادراه از طرف تبریز به خواجه زیربار ترافیکی می رود.

وی گفت: با نظر مساعد استاندار آذربایجان شرقی و معاون عمرانی وی و با وجود مشکلات مالی، دولت در تخصیص اعتبار در سال گذشته خوب عمل کرده و تا پایان فصل کاری در حدود۳۰ کیلومتر از این آزادراه آماده و زیربار ترافیکی می رود و با اتمام بقیه پروژه شاهد افتتاح و بهره برداری کامل این آزادراه که خواست به حق و آرزوی دیرینه مردم منطقه است، محقق می شود.

فرماندار هریس اظهار کرد: از کل ۹۵ کیلومتر حدود ۳۰ کیلومتر از این آزادراه زیربار ترافیکی رفته و پس از بهره برداری ۳۰ کیلومتر دیگر تا پایان فصل کاری، در مجموع ۶۰ کیلومتر این آزاد راه مورد بهره برداری مردم قرار می گیرد.

تقویمی افزود: با توجه به اینکه کل اعتبار ۴۵۰ میلیارد ریالی تخصیص یافته در سال ۹۵ به این پروژه به پیمانکاران طرح پرداخت شده و به استناد مصوبه استانی انتظار می رود پیمانکاران با افزایش تجهیزات و نیروی انسانی بتوانند در کمترین زمان ممکن آن را به اتمام برسانند.