به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، یحیوی در نشست مشورتی با جوانان روستای صومعه دل با اشاره به وجود استعدادهای ورزشی در این روستا، ایجاد فضای ورزشی با بهره گیری از توان بخش خصوصی را در این روستا یک ضرورت برشمرد.

وی افزود: پای کار آوردن بخش خصوصی در تمامی زمینه ها به ویژه تولید، اشتغال و فعالیت های فرهنگی و ورزشی یکی از اهداف مهم دولت است و از سرمایه گذاران بخش خصوصی به خوبی حمایت و پشتیبانی می کند.

فرماندار ورزقان بیکاری جوانان را یکی از مشکلات کلان در سطح کشور دانست که دولت محترم تدبیر و امید با برنامه های اصولی اقدامات خوبی در این راستا انجام داده است.

وی تولید و اشتغال را اولویت دولت تدبیر و امید برشمرد و افزود: در شهرستان ورزقان نیز سال گذشته سرمایه گذاری ها و پروژه‌های خوبی از جمله تولید ۱۰۰ هزار تن کاتد مس در معدن مس سونگون، ساخت و تجهیز ۲ معدن طلا در شهرستان که به زودی به بهره برداری می رسد، اجرای مطالعات معدن سنگ آهن و تسریع در روند احداث سد حاجیلار با هدف توسعه کشاورزی، تامین آب شرب و صنعت شهرستان انجام شده و امسال نیز ادامه پیدا خواهد کرد.

وی گفت: برخی از جوانان و نخبگان شهرستان باید با کار آفرینی علاوه بر اینکه برای خود شغل ایجاد می کنند زمینه افزایش تولید و اشتغال برای دیگران را فراهم نمایند که در این راه با تمام اختیارات قانونی خود از کارآفرینان حمایت می کنیم.

فرماندار ورزقان در این نشست دستور بررسی و راه اندازی خانه ورزش، میدان فوتبال و برگزاری مسابقات ورزش های بومی و محلی رو در این روستا با هدف پر کردن اوقات فراغت جوانان صادر کرد.