به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، ولی اله دینی با اعلام این خبر گفت: برابر سیاست های وزارت نفت و شرکت ملی گاز ایران مبنی بر گازرسانی به مناطق روستایی ، جنگلی و سردسیر شهرستان کلیبر با دارا بودن شرایط فوق در اولویت گازرسانی به مناطق روستایی قرار دارد.

وی افزود: در همین راستا هم اکنون عملیات گازرسانی به ۱۷ روستای شهرستان کلیبر در دست اجرا می باشد.

مهندس دینی با بیان اینکه هم اکنون ۹۶ روستای کلیبر از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند، گفت: با پایان عملیات گازرسانی به ۱۷ روستای در دست اجرا قریب به ۱۰۰۰ خانوار جدید روستایی شهرستان کلیبر از نعمت گاز طبیعی بهره مند خواهند شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان اظهار داشت: در راستای حفاظت از جنگلها به تدریج تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار و یا بیش از ۱۰۰ نفر جمعیت و همچنین روستاهای زیر ۲۰ خانوار در مسیر گازرسانی از نعمت گاز طبیعی بهره مند خواهند شد.

وی در پایان گفت: علاوه بر پروژه گازرسانی به ۱۷ روستای شهرستان کلیبر ۴ پروژه احداث شبکه توزیع گاز در ۲۵ روستای آبش احمد ، احداث شبکه توزیع و تغذیه و انشعاب گاز حفره های خالی شهرستان کلیبر، پروژه انشعاب ۶ اینچ ایستگاه C.G.S سیلین و پروژه ساخت و نصب انشعابات شهرستان کلیبر و روستاهای تابعه با اعتباری بالغ بر ۲۰۳ هزار میلیون ریال در شهرستان کلیبر در حال اجرا می باشد.