به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمد محمدپور در نشست اعضای دبیرخانه جشنواره عکس سال ارسباران از رقابت ۲۱۸۷ اثر از ۱۹۱ عکاس از ۲۰ استان کشور خبر داد و گفت: جشنواره عکس ارسباران می تواند نقش تاثیرگذاری در شناساندن جاذبه های گردشگری، آداب و رسوم، پتانسیل فرهنگی و هنری منطقه و معرفی تاریخ و فرهنگ ارسباران داشته باشد.

وی افزود: این جشنواره با توجه به ظرفیت هایی که دارد می بایست محل انتقال پیام  های فرهنگی بوده و در عین حال زمینه ای برای حضور گردشگران و هنرمندان باشد و مستقیم و غیرمستقیم به اقتصاد منطقه نیز کمک  کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اظهار کرد: عکاسی از جذابیت های منطقه ارسباران و انتشار این عکس ها موجب ایجاد انگیزه برای گردشگران می شود تا به این منطقه سفر کنند و در پی آن معیشت و اقتصاد مردم رونق می گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، کمیت و کیفیت آثار ارسالی به جشنواره را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: این تعداد اثر ارسالی از ٢٠ استان کشور نشان از ظرفیت بالای این جشنواره برای معرفی جاذبه های خاص گردشگری و آداب و رسوم و تعاملات مردم و نگرش فرهنگی مردم دارد.

محمدپور تاکید کرد: استقبال گسترده هنرمندان از این جشنواره، می تواند الگویی برای دیگر جشنواره های فرهنگی و هنری باشد.

وی خواستار برگزاری این جشنواره به صورت دوسالانه شد و گفت: فاصله ی دوسال برگزاری جشنواره باعث می شود تا عکاسان و هنرمندان یکسال به تولید اثر با موضوع جشنواره بپردازند و یک سال آثار این جشنواره به صورت سراسری منعکس شود.

براساس این گزارش آیین اختتامیه جشنواره سراسری عکس سال ارسباران تیرماه جاری در شهرستان اهر برگزار شده و طی آن نفرات برتر معرفی می شوند.