به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، سرهنگ یونس منفرد از کشف تعداد ۲۲۰ هزار و ۲۷۰ عدد انواع یراق آلات درب و پنجره و دستگاه های تولید درب و پنچره UPVC قاچاق به ارزش ۷ میلیارد ریال در شهرستان اهر خبر داد.

وی در تشریح این خبر گفت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا، پلیس آگاهی در پی اشرافیت اطلاعاتی، موفق شد یک واحد سوله که به عنوان محل نگهداری و دپوی کالای قاچاق استفاده می شد را شناسایی کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان اهر در ادامه افزود: افراد سود جو اقدام به دپوی انواع کالای قاچاق در انبار می کردند و پس از تغییر مارک های خارجی به مارک ایرانی آنها را به فروش می رساندند.

سرهنگ منفرد بیان داشت: با هماهنگی مقام قضائی، ماموران پلیس آگاهی در بازرسی از این انبار، تعداد ۲۲۰ هزار و ۲۷۰ عدد انواع یراق آلات درب و پنجره و  ۵ دستگاه تولید درب و پنجره UPVC و ۲۱۵ بسته ۱۰ کیلویی پیچ سر مته به ارزش تقریبی ۷ میلیارد ریال را کشف و ضبط کردند.

وی با اعلام اینکه کالاهای مکشوفه فاقد مدارک مثبته گمرکی بود، افزود: در این راستا ۲ نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی به مراجع قضائی معرفی و کالاهای مکشوفه به اداره تعزیرات حکومتی شهرستان تحویل داده شدند.

فرمانده انتظامی اهر در پایان از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیرمجاز از جمله قاچاق و توزیع کالاهای ممنوعه توسط افراد فرصت طلب و سودجو، موضوع را از طریق تلفن فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.