به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، سید محمد عابدی در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به برگزاری اطفاء حریق در جنگل‌ها و مراتع در شهرستان اهر، اظهار داشت: مانور اطفاء حریق در جنگل ها و مراتع این بار به میزبانی آذربایجان شرقی و شهرستان اهر با حضور تیم های مدیریت بحران و مسئولین ذیربط استان های همدان، اردبیل، آذربایجان غربی، کردستان و زنجان برگزار می شود.

وی با بیان این‌که این مانور تنها در دو استان کشور و با مشارکت ۱۱ استان برگزار خواهد شد، افزود: آذربایجان شرقی در این راستا به‌عنوان استان معین انتخاب‌شده و ۵ استان شمال غرب کشور نیز در این مانور مشارکت می‌کنند و شهرستان اهر در این جهت به‌عنوان پایلوت انتخاب‌شده که فرماندهی بحران در این مانور بر عهده فرماندار خواهد بود.

فرماندار اهر مقابله با آتش‌سوزی و اطفاء حریق در جنگل‌ها و مراتع را یکی از اهداف برگزاری این مانور دانست، تأکید کرد: معاونین عمرانی، مدیران کل مدیریت بحران و مدیران کل سازمان حفاظت محیط‌زیست استان‌های همدان، اردبیل، آذربایجان غربی، کردستان و زنجان نیز در این مانور حضور یافته و ارزیابی می‌کنند.

عابدی بابیان اینکه متأسفانه هر ساله شاهد آتش‌سوزی در اغلب جنگل‌ها و مراتع در استان‌ها و شهرستان‌ها هستیم و مانور اطفاء حریق در جنگل‌ها و مراتع به‌منظور آمادگی نیروهای مدیریت بحران برگزار می‌شود، اضافه کرد: یکی دیگر از اهدافی که در این مانور آن دنبال می‌کنیم این است که نقاط ضعف و قوت شناسایی شود تا سایر استان‌ها و شهرستان‌ها که دارای جنگل و مراتع هستند از تجربیات این مانور استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم طبق هماهنگی‌هایی صورت گرفته در بین دستگاه‌های پنج استان و آذربایجان شرقی، شاهد برگزاری بدون نقص و ایراد مانور اطفاء حریق در جنگل‌ها و مراتع در شهرستان اهر باشیم.

فرماندار اهر در پایان گفت: حدود ۲۰۰ نفر از تیم های مدیریت بحران ۵ استان‌ در این مانور حضور می یابند و با توجه به اینکه فرماندهی مدیریت بحران در شهرستان ها بر عهده فرمانداران است در این مانور نیز فرماندهی عملیات بر عهده بنده خواهد بود.