به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، علی یزدانی در جلسه کارگروه رفع موانع تولید و اشتغال شهرستان اهر که در شهرک صنعتی برگزار شد، ضمن اعلام این خبر گفت: کاهش هزینه های ایجاد واحد های تولیدی در شهرک صنعتی اهر مشوقی برای سرمایه گذاری سرمایه گذاران می باشد.

وی با اشاره به اینکه صنعت گران سربازان عرصه اقتصادی کشور هستند، اظهار داشت: برخی از مسائل و مشکلات شهرک صنعتی شهرستان اهر با سایر شهرک های صنعتی کشور مشترک است که همین مشکلات و نواقصات را می توان با نشست های کارشناسی شده حل نماییم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: سازمان شهرک های صنعتی، زمین های شهرک را به صورت رایگان در اختیار سرمایه گذاران قرار می دهد و هزینه هایی که از سرمایه گذاران دریافت می شود حق ارائه خدمات در شهرک می باشد.

یزدانی گفت: در محدوده ۴۵ هکتاری شهرک صنعتی شهرستان اهر تنها ۱۷ واحد تولیدی فعالیت می کند و بیش از ۵۰ واحد صنعتی که زمین و خدمات زیربنایی دریافت کرده اند، هنوز به بهره برداری نهایی نرسیده اند.

وی در ادامه با اعلام اینکه در کشور ۷۶۹ ناحیه و شهرک صنعتی داریم، گفت: در حال حاضر ۹۶ درصد صنایع کشور زیر نظر سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی قرار دارد که نیمی از اشتغال کشور را شامل می شود.

علی یزدانی با تأکید بر اینکه در بسیاری از نقاط کشور صنایع بزرگ نداریم، گفت: ایجاد زیرساخت و حمایت از صنایع کوچک که به صورت نرم افزاری بوده از وظایف سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی محسوب می‌شود.

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در پایان عنوان کرد: تشکیل خوشه های صنعتی در تولید و فروش محصولات صنایع کوچک به نوعی حمایت از تولید است که متأسفانه شهرستان اهر ظرفیت تشکیل خوشه صنعتی را ندارد.