به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حسن یحیوی در دیدار رئیس و کارکنان مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان ورزقان با تبریک هفته کارآفرینی و آموزش مهارت های فنی و حرفه‌ای، اظهار داشت: برای اشتغال جوانان جویای کار ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ضروری است.

وی افزود: ایجاد اشتغال، افزایش درآمد و توسعه با تولید ممکن می‌شود و برای تولید نیاز به افراد بامهارت فنی لازم وجود دارد که باید آموزش‌های لازم در سطوح مختلف به افراد متقاضی و جویای کار جامعه ارائه شود.

فرماندار ورزقان با اشاره به تصویب طرح تولید ۱۰۰ هزارتن کاتد مس در معدن مس سونگون شهرستان ورزقان، گفت: درصدد هستیم با راه‌اندازی صنایع پایین‌دستی مس در شهرک تخصصی صنعتی مس ورزقان ضمن اینکه مانع از خروج شمش مس از شهرستان شویم زمینه اشتغال جوانان و ایجاد ارزش‌افزوده برای مس تولیدی در شهرستان را فراهم نمایم.

فرماندار شهرستان ورزقان بر ارائه آموزش‌های موردنیاز به جوانان و به‌کارگیری آنان در تمامی معادن و واحد‌های تولید و کارگاهی شهرستان تأکید کرد.

در ابتدای این دیدار نیز آتمیانلو رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان گزارش کاملی فعالیت‌های آموزشی، درآمدزایی و آموزش در مناطق روستای شهرستان به فرماندار ارائه کرد.