سعید شبستری در جمع کارشناسان دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری با اعلام این خبر گفت: از ابتدای سال ۸۴ تا پایان سال ۹۲، چهار هزار و ۲۲۱ واحد تولیدی و صنعتی در استان، تعطیل شده و یا توقف فعالیت داشته‌اند که پس از اجرای طرح پایش واحدهای تولیدی و صنعتی توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به آمار واقعی واحدهای فعال دست یافتیم.

وی با اشاره به اینکه در دولت گذشته به نام تولید، تسهیلات گرفته‌اند و در جای دیگر خرج کرده‌اند، افزود: با اجرای طرح پایش واحدهای تولیدی و صنعتی، دست رانت‌خواران از این حوزه قطع شده و سوءاستفاده‌ها به کمترین میزان ممکن کاهش یافته است.

دکتر شبستری خاطرنشان کرد: وضعیت بسیاری از واحدهای تولیدی و صنعتی که در دولت‌های نهم و دهم تعطیل شدند در این دولت مشخص شد و انصاف نیست که تعطیلی این واحدها را به حساب دولت یازدهم بنویسیم.

معاون استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با قدردانی از خدمات کارشناسان دفتر امور سیاسی و انتخابات، گفت: خوشبختانه در چند سال اخیر، وحدت، همدلی و انسجام بی نظیری در دفاتر استانداری حکمفرما شده و روند انجام فعالیت ها با نظم خاصی پیش می رود.

وی با اشاره به زحمات شبانه روزی کارشناسان دفتر سیاسی در انتخابات های اخیر ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی، عنوان کرد: در سایه دقت، هوشیاری و قانون گرایی تمامی دست اندرکاران دخیل در امر برگزاری انتخابات، انتخابات ریاست جمهوری بدون کوچکترین مشکل امنیتی و با حضور بی نظیر اقشار مختلف مردم در پای صندوق های رای برگزار شد.

معاون استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه خوشبختانه در اکثر کمیسیون های مربوط به دفتر سیاسی همچون کمیسیون کارگری، اقدامات ارزنده ای در طول چهار سال اخیر انجام شده است ابراز کرد: تنش های کارگری را با اتخاذ تدابیر مناسب به بهترین شکل ممکن مدیریت کرده و مانع از تبدیل آن ها به یک بحران سیاسی و امنیتی شده ایم.

شبستری در بخش دیگری از سخنان خود از گزارش ارائه شده در مورد کمیسیون دانشجویی نیز تقدیر کرد و ادامه داد:  در سایه این اقدامات منسجم و هماهنگ، شادابی، نشاط اجتماعی و سیاسی وفرهنگی به بدنه دانشگاه ها بازگشته و تنش های سیاسی و اجتماعی نیز خاتمه یافته است.

وی با بیان اینکه در سال ۹۲ و در آغاز قبول مسئولیت در معاونت سیاسی و امنیتی، اطلاعات مستند و منسجمی از اقدامات انجام شده در استان تحویل نگرفتم، تصریح کرد: تمامی اقدامات و فعالیت های انجام شده در تمامی حوزه ها و بخصوص حوزه دفتر سیاسی باید به بهترین شکل ممکن، مستند و اطلاع رسانی شود.

مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری آذربایجان شرقی هم در این نشست با اشاره به مهم ترین اقدامات انجام شده در این دفتر در سال ۹۵، گفت: کارشناسان دفتر سیاسی بیش از سه ماه مانده به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا به صورت شبانه روزی و با احساس تعهد ملی به انجام وظایف خود می پرداختند.

رضا استادرحیمی در ادامه با اشاره به موقعیت جغرافیایی و جمعیت استان بر اساس آخرین سرشماری انجام شده در سال ۹۵، به ارائه گزارش عملکرد انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شوراهای اسلامی شهر  روستا پرداخت و عنوان کرد: نتیجه اقدامات مسنجم و هماهنگ در استان، افزایش مشارکت مردم در انتخابات های اخیر نسبت به سال های اخیر بود.

 وی از برگزاری ۱۶ جلسه کمیسیون کارگری استان در سال ۹۵ با ۱۲۵ مصوبه خبر داد و عنوان کرد: این کمیسیون در سه ماهه نخست سال جاری نیز سه مورد تشکیل جلسه داده که نتیجه آن، ۲۵ مصوبه عملیاتی را به دنبال داشته است.

به گفته وی، مهم ترین نتیجه اجرای مصوبات جلسات کمیسیون کارگری استان، اتمام ورشکستگی شرکت ماشین آلات صنعتی تراکتورسازی، حل مشکلات شرکت رخش خودرو، جلوگیری از ایجاد تنش در روند واگذاری نیروگاه حرارتی تبریز، حل مشکل فولاد آذربایجان میانه، آماده کردن طرح ذوب فولاد میانه و تحویل آن به پیمانکار، حل مشکلات شرکت ریخته گری تبریز، کاهش مشکلات شرکت کمپرسورسازی تبریز و تخصیص مبلغ هفت و نیم میلیارد تومان وام بر اساس مصوبه ستاد تسهیل و کاهش تعداد واحدهای بحرانی استان به کمتر از ۱۲ مورد در استان است.

وی در ادامه به بیان عملکرد سایر کمیسیون ها همچون کمیسیون احزاب، ادیان و فرق و … نیز پرداخت که از مهم ترین آن ها می توان به پیگیری اقدامات لازم برای تاسیس خانه احزاب در استان، فعالیت ۴۲ حزب و تشکل دارای مجوز، تدوین شناسنامه دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی، اتخاذ تدابیر لازم در خصوص تجمیع  و ادغام واحدها و مراکز دانشگاه های آزاد و پیام نور در ارتباط با ساماندهی خوابگاه های دانشجویی، ساماندهی خواب گاههای خودگردان دانشجویی، پیگیری عدم قطع خدمات شرکت های خدمات رسان به دانشگاه ها در ایام خاص، حل موضوع خدمات شرکت اتوبوسرانی تبریز و حومه به سرویس های دانشجویی،  برگزاری برنامه های روز دانشجو در کمال امنیت و آرامش و … اشاره کرد.