به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، سرهنگ یونس منفرد روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهارکرد: در پی کسب خبری مبنی بر فروش قرص‌های غیرمجاز توسط فردی در شهرستان، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت و با انجام اقدامات فنی پلیسی محل خرید و فروش قرص‌های غیرمجاز شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی در بازرسی به عمل آمده این تعداد داروی غیرمجاز کشف شد.

وی افزود: در این رابطه یک نفر متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی، جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضائی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان اهر همچنین از دستگیری ۲ نفر سارق منازل و کشف ۳ فقره سرقت و همچنین توقیف ۲۷۲ دستگاه وسیله نقلیه متخلف در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ منفرد، اظهار کرد: پس از اطلاع از موضوع، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان به‌صورت ویژه در دستور کار مأموران قرار گرفت و مأموران آگاهی شهرستان با انجام تحقیقات تخصصی متهمان را شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی در یک عملیات پلیسی آنان را دستگیر و در بازجویی‌های تکمیلی به سه فقره سرقت منزل اعتراف و در این خصوص یک نفر مال‌خر نیز با هماهنگی مقام قضایی دستگیر و ۲ تخته فرش دست‌بافت مسروقه از متهمان کشف و ضبط شد و متهمان جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

این مقام انتظامی همچنین با اشاره به توقیف ۱۶۴ دستگاه خودرو و ۱۰۸ دستگاه موتورسیکلت مختلف به علت نداشتن گواهینامه و مدارک لازم و مزاحمت برای شهروندان و آلودگی صوتی، اظهار کرد: این تعداد وسیله در راستای اجرای طرح های اجتماعی و ترافیکی و برخورد با موتورسیکلت‌ها و خودروهای متخلف و مزاحم توقیف شد.

وی افزود: این طرح به منظور جلوگیری از سوانح رانندگی و امنیت و آسایش شهروندان با همکاری پلیس راهور، کلانتری، پلیس‌های تخصصی و یگان امداد در قالب گروه‌های گشتی در خیابان های اصلی و پارک های شهرستان اجرا شد.

سرهنگ منفرد هدف از اجرای این طرح توقیف وسایل نقلیه متخلف را افزایش احساس آرامش و امنیت شهروندان و همچنین کاهش تلفات جانی و مالی عنوان کرد و افزود: پلیس با کسانی که به هر نحوی بخواهند آسایش شهروندان را سلب کنند برخورد قاطع و قانونی به عمل می‌آورد.

فرمانده انتظامی اهر با تشکر از همکاری مردم با پلیس، از شهروندان خواست ضمن توجه به هشدارهای پلیس در خصوص جلوگیری از سرقت، در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ اطلاع دهند.