به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمد رحمانی گفت: همزمان با ایام گرامیداشت هفته «کتاب، کتابخوانی و کتابدار»، کتاب «ادبیات مرثیه در منطقه ارسباران» که به قلم نویسنده و پژوهشگر نام آشنای ارسباران «حسین دوستی» به زیور طبع آراسته شده است، طی آئینی با حضور جمعی از مسئولین شهرستانی، هنرمندان، کتابخوانان و اهالی فرهنگ منطقه ارسباران رونمایی می شود.

وی با بیان اینکه، مقدمه این کتاب، معرفی مختصری از ارسباران، ادبیات مرثیه و ادبیات مرثیه در اسباران دارد، اظهار کرد: سه بخش اصلی این کتاب به ترتیب با عناوین عاشورانگاران؛ شبیه خوانی، شبیه گردانی، پرده خوانی؛ و مرثیه خوانان آفتاب، به بیان عشق و ارادت ارسبارانی ها به امام حسین (ع) پرداخته است.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی اهر ادامه داد: این اثر ضمن اینکه یک کتاب تراجم و تذکره مختصر شاعران و عالمان محقق حسینی ارسباران است، نوعی گزیده اشعار مرثیه هم به حساب می آید.

رحمانی افزود: کتاب «ادبیات مرثیه در منطقه ارسباران» دومین اثر از مجموعه آثار «تاریخ و ادبیات مرثیه آذربایجان» است که در ۳۵۹ صفحه و به شمارگان ۵۵۰ نسخه در سال ۱۳۹۴ از سوی انتشارات سفیر اردهال منتشر شده است.

وی اظهار کرد: علاقمندان برای حضور در مراسم رونمایی از این کتاب می توانند روز چهارشنبه ۱۹ آبان ماه ۹۵، در سالن اجتماعات کتابخانه شیخ شهاب الدین اهری حضور یابند.

aharnews-dosti-adabiyat-marsiyeh