به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، مدد سمندری در مراسم تحلیف و آغاز به کار پنجمین دوره شورای اسلامی شهر اهر که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، بابیان اینکه شوراهای اسلامی شهر و روستا در سال ۷۷ و در زمان دولت اصلاحات کلید خورد، گفت: دولت اصلاحات در حالی قانون شوراهای اسلامی شهر و روستا را اجرایی کرد که دولت‌های قبل به دلایلی نتوانسته بودند فرمان امام راحل را عملیاتی کنند و خوشبختانه تاکنون چهار دوره شوراها را با موفقیت پشت سر گذاشته‌ایم.

وی اظهار داشت: امام خمینی (ره) در زمان پیروزی انقلاب اسلامی تأکید داشتند که باید تمامی امور به مردم محول شود و در این راستا فرمان تشکیل شورای اسلامی شهر و روستا را صادر کردند و این دستور نیز در قانون اساسی جمهوری اسلامی قید شده است.

معاون فرماندار اهر با اشاره به اینکه عدم اجرای قانون شوراها در زمان بعد از انقلاب اسلامی به دلیل مصادف شدن با دوران دفاع مقدس شده است، افزود: دولت های اوایل انقلاب اسلامی به لحاظ مشکلات زیاد و موانعی که دشمنان ایجاد کرده بودند نتوانستند دستور امام راحل را اجرایی کنند.

سمندری  ادامه داد: بعد از دوران دفاع مقدس و در زمان دولت سازندگی مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی، مشغول به آبادانی کشور بودند که خرابی های بسیاری از جنگ مانده بود را آباد کنند.

وی ترکیب دوره پنجم شورای اسلامی شهر اهر را مطلوب ارزیابی کرد و بیان داشت: حضور بانوان در عرصه های تصمیم گیرنده همچون شورای اسلامی شهر مایه مباهات است و انتخاب یک زن در شورای شهر اهر نشان گر نقش و جایگاه زنان در جامعه است.

معاون فرماندار اهر با تأکید بر اینکه امروز شهروندان اهری بیش‌ازپیش نیازمند خدمت گذاری هستند، اظهار کرد: تنها در خواستی که از اعضای شورای اسلامی شهر اهر داریم این است که با وحدت، همدلی، انسجام در خدمت اهری‌ها باشند.

سمندری در پایان در تلاش های اعضای دوره چهارم شورای اسلامی شهر اهر و شهرداران و سرپرستان شهرداری این دوره از شورا قدردانی کرد.