به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، ظهیر مقدم در آیین افتتاح پروژه گازرسانی به ۲۰ روستای شهرستان هوراند که در روستای تازه کند داود لو برگزار شد، اظهار کرد: پروژه گازرسانی به ۲۰ روستا با جمعیت ۸۱۰ خانوار که از هوراند آغاز شده به طول ۳۰ کیلومتر شبکه‌گذاری و در طول ۵ ماه و با اعتبار ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به اینکه افتخار می‌کنیم که به روستاهای حاشیه جنگل تنباکولو و منابع طبیعی گازرسانی کرده‌ایم، افزود: برخی از این روستاها در راستای اقتصاد مقاومتی و برخی دیگر نیز در قالب اضافه کاری که در قرارداد وجود نداشت را توانستیم به شبکه گاز متصل کنیم.

رئیس اداره گاز شهرستان هوراند ادامه داد: در حال حاضر از مجموع کل روستاهای شهرستان هوراند، ۶۳ روستای شهرستان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شده اند و در مجموع تعداد خانوارهای روستایی بهره‌مند از نعمت گاز به ۷۶.۵ درصد رسیده است.

ظهیر مقدم بابیان اینکه تاکنون جمعاً ۹۳ درصد خانوارهای شهری و روستایی هوراند از نعمت گاز بهره‌مند هستند، گفت: پروژه گازرسانی به ۱۳ روستای شهرستان هوراند در حال اجرا بوده که انشاالله در دهه فجر سال جاری مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت.

وی اضافه کرد: روستاهای شهرستان هوراند با اینکه در منطقه‌ای کوهستانی و صعب‌العبور قرار گرفته‌اند که توانستیم در عرض ۵ ماه ۲۰ روستا را از نعمت داشتن گاز طبیعی بهره مند سازیم.

رئیس اداره گاز شهرستان هوراند با تأکید بر اینکه تعداد روستاهای بهره‌مند از گاز طبیعی در دهه فجر امسال به ۷۶ روستا افزایش می‌یابد، گفت: با بهره‌برداری از پروژه‌های گازرسانی به روستاهای این شهرستان، می‌توانیم تا پایان سال جاری شهرستان هوراند را شهرستانی سبز تبدیل کنیم.

ظهیر مقدم در پایان با ذکر اینکه در هفته دولت سال ۹۲ تنها ۱۸ درصد جمعیت شهرستان هوراند از نعمت گاز بهره‌مند بودند، بیان کرد: از هفته دولت سال ۱۳۹۲ تاکنون توانستیم تعداد جمعیت بهره‌مند از گاز طبیعی را در شهرستان هوراند بیش از ۵۰ درصد افزایش دهیم.