به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمد صادق پورمهدی در همایش حفظ و صیانت از جنگل های ارسباران بیان داشت: یکی از برنامه های سند تدبیر وتوسعه استان توجه ویژه به حفظ ، نگهداری و صیانت از جنگل ها ی ارسباران می باشد.

وی افزود: جنگل های ارسباران بهشت گمشده ایران است و از ارزش بسیار بالایی برخوردار است و دارای ویژگی های چند وجهی از جمله قرار داشتن در کنار رود ارس، در کنار منطقه کوهستانی و مرزی می باشد و با داشتن آثار باستانی بسیار ارزشمند، منطقه آزاد ارس ،وجود آب های گرم و نقاط گردشگری و وجود گونه های متنوع گیاهی و جانوری در سایه مدیریت ارشد استان و سایر مدیران انشاء الله بزودی ثبت ملی خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در ادامه تصریح کرد: این ثبت، باعث جهانی شدن جنگل ها که نعمت بسیار ارزشمندی در استانمان می باشد خواهد شد و باید از این نعمت الهی استفاده بهینه و خوبی داشته باشیم.

وی گفت: تمامی مدیران، فرمانداران منطقه و مسئولان در حفظ و صیانت از جنگل ها موظفند نهایت همکاری و کمک را انجام دهند چرا که اگر غفلت نماییم دچار بحران می شود و بایستی قبل از وقوع بحران با نهایت تلاش و هماهنگی از آنها صیانت کنیم.

مهندس پورمهدی در پایان گفت: باید به بحث مدیریت بحران نیز در کشور توجه کنیم و در واقع بیشترین حوادث طبیعی در استان ما رخ می دهد و بدین جهت باید مورد توجه مدیریت ارش کشور و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی قرار گیرد.