به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، بیت اله عبدالهی در آیین تودیع و معارفه فرماندار سابق و جدید شهرستان اهر با اشاره به اینکه شهرستان هایی هم تراز اهر فرمانداری ویژه شده‌ اند، گفت: شهرستان هایی هستند که کمتر از اهر روستا دارند ولی چندین بخش دارند ولی اهر تنها یک بخش مرکزی دارد که این مانع توسعه مناسب روستاها می شود.

وی در خصوص معضل بیکاری جوانان شهرستان اهر نیز گفت: در شهرستان اهر میزان بیکاران بیش از حد تصور بوده و نمی توان با اقدامات معمول بیکاری را ریشه کن کرد.

نماینده مردم اهر و هریس با اعلام اینکه در صورتی که مسئولان مانع تراشی کنند، کار سرمایه گذاران فرار خواهد بود، گفت: اگر بخواهیم اشتغال ایجاد کنیم باید سرمایه گذار جذب کنیم که با جذب سرمایه گذاران بخشی از مشکل بیکاری منطقه حل خواهد شد.

مهندس عبدالهی عمده مشکل مردم و سرمایه گذاران را تغییر کاربری اراضی عنوان کرد و گفت: تاکنون زحمات زیادی برای کشور کشیده شده ولی هنوز به خواسته هایمان نرسیده ایم.

وی با اشاره به بدهی ۱۲ میلیاردی دولت به شهرداری های اهر و هریس، گفت: دولت دهم صدور رایگان پروانه ساخت و ساز در جریان زلزله سال ۹۱ منطقه ارسباران را تصویب کرد ولی هنوز بدهی های پرداخت نشده است.

عبدالهی با اشاره به کمبود فضاها و امکانات ورزشی در شهرستان های اهر و هریس خواستار تدابیر مسئولان کشوری و استانی به این امر شد و گفت: متأسفانه مدیرکلی که حتی برای معرفی مدیر شهرستانی خود زحمت حضور در آن شهر را نمی دهد، چطور می خواهد برای توسعه ورزش شهرستان ها تلاش بکند.

نماینده مردم اهر در مجلس در پایان از فرماندار جدید شهرستان اهر درخواست کرد تا پیگیری مطالبات مهم منطقه از جمله پروژه بزرگراه اهر – تبریز، جذب سرمایه گذاران، فراهم کردن زمینه برای اشتغال را از اولویت کاری روزانه خود قرار دهد.