به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حجت الاسلام و المسلمین سید شهاب الدین حسینی در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان اهر که با موضوع عزاداری های ماه محرم و آسیب های آن برگزار شد، گفت: منشور ساماندهی هیئت ها و دسته جات عزاداری حسینی استان آذربایجان شرقی در ۲۰ بند تدوین شده است و در روز های آتی به هیئت ها و دسته جات ابلاغ می شود.

وی افزود: شورای فرهنگ عمومی استان بعد از انتصاب حجت السلام آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در روزهای آغازین هر ماه شمسی و هر بار به میزبانی یکی از اعضای شورای فرهنگ عمومی برگزار می شود و در این جلسات مباحث مهم فرهنگی با توجه به مباحث بومی استان، آسیب ها، فرصت ها، تهدیدها و نقاط قوت و ضعف مطرح می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با بیان اینکه برخی از تهدیدها نیازمند آن است که بیش از هر مبحثی بر آن وقت صرف کنیم و حتی برای مقابله با این تهدیدها کارگروه های تخصصی نیز تشکیل شود، گفت: مسائلی که در شورای فرهنگ عمومی استان مطرح می شود سعی شده تا پیش از مطرح شدن، کاملا مسئله بررسی شده باشد و بر اساس آن نتیجه گیری شود.

حجت الاسلام حسینی با قدردانی از تلاش دستگاه های فرهنگی و اجرایی استان در خصوص ساماندهی شئونات فرهنگی، بیان کرد: ساماندهی شئونات فرهنگی باید با همکاری، همدلی، وحدت و انسجام دستگاه ها مختلف انجام گیرد و موضوعاتی را که در بحث آسیب ها از جمله باورها، اعتقادات، خرافات، منصوب به دین نیستند ولی به عنوان مباحث دین به فرهنگمان نفوذ کرده است را آسیب شناسی و رفع کنیم.

وی افزود: ۱۴۰۰ سال قبل مسئله بی توجهی به واقعه غدیر خم باعث شد تا واقعه خونین عاشورا به وجود آید که در این زمینه نیازمند توجه ویژه به واقعه غدیر خم هستیم که به حمدالله در شهرستان ها با بازسازی صحنه واقعه شاهد توجه به مسئله غدیر خم هستیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در پایان خاطرنشان کرد: باید تفکر انقلابی گری در هیئت های عزاداری رویت شود، چرا که مقام معظم رهبری در طول این سال ها بر تقویت تفکر انقلابی گری تاکید کرده اند ولی متاسفانه در برخی هیئت ها و روحانیون به خود اجازه نمی دهند که حداقل یکبار در منبر سخنرانی تفکر انقلابی گری را مطرح کنند.