به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، زاهد محمودی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان اهر گفت: با توجه به وجود معادن مختلف در شهرستان اهر، فعال شدن این معادن و احداث صنایع جانبی بهترین پتانسیل برای ایجاد اشتغال می تواند باشد که در این راستا از سرمایه گذاری در حوزه معادن منطقه حمایت خواهد شد.

وی افزود: عزم مسئولان شهرستان اهر صدور مجوزهای لازم برای سرمایه گذاران در جهت اشتغال زایی در کمترین زمان است و اگر هم در این زمینه اختیاری برای شهرستان نباشد از طریق ادارات کل پیگیری خواهد شد.

فرماندار اهر با بیان اینکه تنها راه حل مشکلات اقتصادی شهرستان اهر و ایجاد اشتغال، عملیاتی شدن هسته کلیدی سند تدبیر توسعه است، گفت: یکی از این هسته ها بخش کشاورزی و دام می باشد که اگر کشاورزان و دامداران شهرستان اهر به کشاورزی و دامداری صنعتی روی آورند نه تنها در آمدی برای خودشان ایجاد می شود بلکه زمینه اشتغال نیز برای سایر افراد نیز فراهم خواهد شد.

محمودی همچنین وجود اماکن تاریخی و مناطق گردشگری بکر در شهرستان اهر را نیز از پتانسیل های مهم برای جذب گردشگر دانست و از مسئولان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خواست با تسهیل در صدور مجوزهای لازم و قانونی زمینه را برای جذب سرمایه گذاری فراهم کنند.

وی در پایان با بیان اینکه تکمیل بزرگراه اهر – تبریز از هسته های کلیدی سند تدبیر توسعه شهرستان اهر می باشد گفت: با توجه به اینکه گردشگران و سرمایه گذاران و مردم شهرستان های منطقه و حتی استان اردبیل از این جاده تردد می کنند اتمام بزرگراه اهر –  تبریز یکی از اولویت هاست و ۳۵ کیلومتر از این بزرگراه امسال آسفالت خواهد شد.