به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، در جلسه عصر امروز هیئت دولت به ریاست دکتر حسن روحانی، دکتر مجید خدابخش به عنوان سیزدهمین استاندار آذربایجان شرقی از هیئت وزیران رأی اعتماد گرفت.

پیش از این دکتر اسماعیل جبارزاده، استاندار دولت یازدهم در آذربایجان شرقی بود که وی در دولت دوازدهم به عنوان معاون سیاسی وزیر کشور منصوب شد.

مجید خدابخش  متولد ۱۳۳۵ در اردبیل است.

وی تحصیلات خود را در اردبیل گذراند و در رشته ریاضی دیپلم گرفت. تحصیلات عالی خود را در دانشگاه شیراز در رشته مهندسی برق و الکترونیک ادامه داد و مدرک کارشناسی ارشد خود را در این رشته اخذ کرد.

در دوران دانشجویی خدابخش در پای درس اخلاق آیت الله دستغیب حاضر می شد.

خدابخش در زمان انقلاب به اردبیل آمد و در جمع انقلابیون اردبیل با هدایت معنوی آیت الله مروج و علامه محمدتقی جعفری به فعالیت پرداخته و پس از پیروزی انقلاب نیز برای مدتی عضو افتخاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اردبیل بود.

وی اسفند ماه سال ۱۳۵۹ رئیس مخابرات اردبیل شد و بدنبال آن در سال ۱۳۶۲ به عنوان معاون مدیر کل مخابرات استان آذربایجان شرقی منصوب شد.

در دوران استانداری زین العابدین عطایی در آذربایجان غربی، وی در پست های معاون برنامه ریزی و سپس معاون عمرانی خدمت کرد.

پس از درگذشت عطایی استاندار آذربایجان غربی، خدابخش در سال ۶۹ به آذربایجان شرقی رفته و در دوران استانداری اکبر پرهیزگار و علی عبدالعلی زاده در دولت های اکبر هاشمی رفسنجانی و سید محمد خاتمی معاون عمرانی استانداری بود.

در دوران تصدی استانداری یحیی محمدزاده در آذربایجان شرقی، خدابخش معاون سیاسی و امنیتی استانداری آذربایجان شرقی شد و مدتی را هم به عنوان سرپرست استانداری آذربایجان شرقی فعالیت نمود.

وی سپس برای ادامه تحصیل به تهران رفته و دکترای خود را در رشته مدیریت دولتی دریافت کرد، ضمن اینکه همزمان با تحصیل با نهادهای اقتصادی و صنعتی نیز همکاری می کرد.

تقویت مناسبات فرهنگی و اجتماعی و توجه جدی به سرمایه انسانی و اخلاق در جامعه در کنار ایجاد رونق اقتصادی با رویکرد جذب و جلب و حمایت از سرمایه گذاری خارجی و داخلی و نهادهای عمومی غیردولتی از اهم اهداف و برنامه های خدابخش در استان اردبیل بود.

نشریات محلی و افکار عمومی چند طرح مهم توسعه ای که خدابخش آغازگر آنها بوده، مگاپروژه نام نهاده اند.

از زمان حضور وی در اردبیل پروژه های بزرگی در زمینه آب و کشاورزی و صنعتی سازی کشاورزی و صنایع دامپروری و آبزیان، صنعتی، تجارت داخلی و بین‌المللی، گردشگری و پهنه های معدنی عملیاتی شده است.

ایجاد منطقه آزاد تجاری، مدیریت آبهای مرزی و پایاب سدها، طرح های تولید برق در نیروگاه های حرارتی و زمین گرمایشی، ایجاد منطقه ویژه اقتصادی نمین، مطالعات و اکتشافات معادن زیر زمینی فلزی و غیر فلزی در سه زون معدنی استان و چندین طرح بزرگ در حوزه کشاورزی و گردشگری از مهم ترین پروژه‌های خدابخش در اردبیل بوده است.

وی بارها اعلام کرده است که آماده همکاری و کمک با سرمایه گذاران خارجی و داخلی بوده و از فعالان عرصه های اجتماعی و فرهنگی و صنعتگران و تاجران حمایت کامل خواهد نمود.

مجید خدابخش از نظر سیاسی یک اصلاح طلب معتدل است.