به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حجت الاسلام سید محمد علی آل هاشم در آیین تکریم و معارفه استانداران پیشین و جدید آذربایجان شرقی، اظهار کرد: در این راستا تلاش و کوشش شبانه روزی برای فراهم سازی زمینه های ازدواج و اشتغال جوانان و تحصیل کرده های دانشگاهی به همراه مد نظر قرار دادن سیاست های نظام در حوزه جمعیت باید جزو اولویت های کاری استاندار جدید باشد.

وی همچنین مقابله جدی با قاچاق مواد مخدر و مبارزه با سوداگران مرگ را از دیگر انتظارات خود از استاندار جدید آذربایجان شرقی بیان کرد.

آل هاشم، تلاش و توجه جدی برای حفظ و احیای محیط زیست و به خصوص دریاچه ارومیه را جزو مطالبات جدی خود و مردم آذربایجان شرقی و حتی استان های همجوار از دولت و مسئولان استانی بیان کرد.

وی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه همه زندگی خود را مدیون خون پاک شهدا هستیم، یادآور شد: باید توجه داشت که بی توجهی به این فرهنگ اصیل اسلامی، سیطره فرهنگ منحط غربی را در جامعه اسلامی سهل تر می کند.

آل هاشم با تاکید بر نقش اقتصاد مقاومتی در بهبود وضعیت زندگی و معیشتی مردم، گفت: در این راستا رفع بیکاری در بین جوانان که کار آسانی نیست و همدلی همه مسوولان را می طلبد، باید مورد توجه جدی استاندار جدید باشد.

وی ادامه داد: در حال حاضر کارخانجات و واحدهای تولیدی آذربایجان شرقی با مشکلاتی روبرو هستند که باید با همدلی و تدبیر و برنامه ریزی این معضلات اقتصادی استان برطرف شود.

آل هاشم، ترویج فرهنگ قرآنی در بین جوانان استان، توجه به جوانان، میدان دادن به آنها و افراد پاک دست را از جمله انتظارات خود از استاندار جدید بیان و اظهار کرد: خوشبختانه استان نمایندگان خوبی در مجلس شورای اسلامی دارد که امیدواریم با همدلی و هم صدایی و هماهنگی بتوانند در این استان حساس و مهم موفق باشند.