رحیم صادقیه اهری در گفت و گو با خبرنگار اهر خبر (اهر نیوز) ضمن تبریک سالروز ملی آتش نشانی و ایمنی و تسلیت ایام شهادت سالار شهیدان، حضرت امام حسین (ع)، با اعلام اینکه سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهر به ۱۲۵ روستای این شهرستان خدمات ارائه می دهد، اظهار داشت: آتش‌ نشانی یکی از مشاغل مهم و حساس مدیریت شهری است که ارتباط مستقیمی با جان شهروندان هر شهر دارد و برای انجام آن باید فردی تلاشگر و از خود گذشته بود تا بتواند در مواقع خاص جان دیگران را بر خود ترجیح دهد.

وی با اشاره به خدمات ارائه شده توسط این واحد به شهروندان در طی سال ۹۶ گفت: در شش ماهه اول امسال آتش نشانی شهرداری اهر اقدام به مهار ۶۲ مورد آتش سوزی در منازل، ۴۱ مورد آتش سوزی و تصادف خودرویی، ۸۶ مورد آتش سوزی باغات و علوفه دامی در روستاها و باغات اطراف، ۲۴ مورد امداد و نجات خودرویی، ۴ مورد امداد و نجات برفی در مواقع برفی و یخ بندان، ۲۴ مورد آب گرفتگی منازل، ۲۱ مورد گیرکردن انگشت در انگشتری و چرخ گوشت، ۲ مورد انفجار گاز خودرو، ۱۴ مورد آموزش اطفا حریق و مانور در مدارس و ادارات، ۴۰ مرود ورود مار به منازل و خودروها، ۲۲۰ مورد آب دهی به پیمانکاران و واحدهای عمرانی و خدماتی کرده است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهر با بیان اینکه این سازمان هر لحظه آماده ارائه خدمت به همشهریان است، عنوان داشت: آتش‌ نشانی شهرداری اهر در حال حاضر دارای دو ایستگاه مرکزی و شهرک شیخ شهاب‌ الدین اهری با ۳۰ آتش‌ نشان، ۶ خودروی آتش‌ نشانی است و با وجود کمبودهای بسیار به ارائه خدمت برای شهروندان می‌ پردازد.

وی بابیان اینکه آتش‌ نشانان ما هرگونه آموزشی برای مقابله با حوادث پیش‌بینی‌شده و غیرمترقبه را دیده‌ اند، گفت: نیروهای ما همیشه آماده ارائه خدمت به همشهریان هستند ولی از کمبود ماشین‌ آلات و ابزار لازم رنج می‌ برند.

صادقیه با اشاره به اینکه تأمین تجهیزات و لوازم مورد نیاز بسیار ضروری است، عنوان کرد: به علت نبود نردبان بالای شش متر، قادر به ارائه خدمات مطلوب به ساختمان‌ های بالای ۲ طبقه نیستیم که اگر افراد گیر افتاده در ساختمان های بلند از شدت آتش سوزی از بین نروند حتماً از خفگی حاصل از حادثه جان خود را از دست خواهند داد.

رئیس سازمان آتش‌ نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهر ادامه داد: یکی از دیگر از کمبودهای آتش‌ نشانان دستگاه تنفسی بوده که با تأمین آن‌ آتش‌ نشان حداقل می‌ توانند در برابر دود دچار مشکل تنفسی نشوند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهر ضمن اعلام اینکه سطح ارائه خدمات آتش‌ نشانان اهری بیش از حد بوده، خاطر نشان کرد: زمانی که در روستاها آتش‌سوزی اتفاق می‌ افتد، خودروهای این سازمان درگیر آن می‌ شوند و اگر اتفاقی در شهر رخ دهد، قطعاً با کمبود تجهیزات و امکانات مواجه خواهیم شد.

صادقیه در پایان با بیان اینکه به‌ طور میانگین روزانه نزدیک به ۶۰ مورد مزاحم تلفنی داریم، گفت: وقتی برخی مأموریت‌ ها توأم با مزاحمت تلفنی انجام می‌ شود، احتمال اینکه جان شهروندان در حوادث واقعی به خطر بیفتد جدی است، پس تنها درخواستی که از برخی شهروندان داریم پرهیز از مزاحمت‌ های تلفنی برای آتش‌ نشانی است.