به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، مهندس زاهد محمودی صبح امروز در حاشیه بازدید از معدن مس مزرعه شهرستان اهر با اشاره به اینکه معادن این شهرستان دارای ظرفیت های فراوانی است، اظهار کرد: شهرستان اهر دارای معادن متعدد مس و طلا است که راه اندازی و توسعه آن ها علاوه بر مزیت های اقتصادی به شهر، می تواند در زمینه اشتغال جوانان این منطقه نیز مؤثر باشد.

وی استفاده از ظرفیت معادن را در جهت رونق اشتغال و بهبود مسائل اقتصادی ضروری دانست و افزود: با توجه به اینکه امسال سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال از سوی مقام معظم رهبری نام‌ گذاری شده و دولت تدبیر و امید بر تحقق منویات رهبری تأکید دارد، ما نیز تلاش می‌ کنیم تا برای بهره‌ وری هر چه‌ بهتر از ذخایر معدنی، سرمایه‌ گذاران بخش خصوصی را در راستای سرمایه‌ گذاری و ایجاد اشتغال جذب کنیم.

فرماندار اهر در پایان بابیان اینکه توسعه معادن شهرستان اهر و رفع موانع پیش روی آن‌ ها اشتغال پایدار برای جوانان بیکار ایجاد می‌ کند، گفت: توسعه معدن مس مزرعه و افتتاح معدن مس انجرد در زمینه اشتغال می‌ تواند تحول‌ آفرین باشد.

بر اساس گزارش های قبلی، پنج معدن در هسته کلیدی سند تدبیر و توسعه شهرستان اهر تعریف‌ شده است که شامل معادن مس انجرد، گاودل، مزرعه و زگلیگ و کارخانه آهک هیدراته می‌ شود.