به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، لیلی اکبرزاده اهری در جلسه کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی شهرستان اهر با بیان اینکه سعی کرده‌ ایم فرهنگ تکریم و احترام به سالمندان را در بین کودکان نهادینه کنیم، گفت: در این خصوص کلاس آموزشی تکریم سالمندان در تمامی مهدهای کودک‌‌ این شهرستان تشکیل می شود و مسابقات نقاشی نیز در بین کودکان برگزار می گردد.

وی همچنین با اشاره به اینکه جلسات متعددی در راستای بررسی و رفع مشکلات سالمندان برگزار شده است، افزود: برگزاری کلاس آموزشی با موضوع سبک زندگی سالم و خود مراقبتی و پیشگیری از افسردگی در دوران سالمندی، تجلیل از ۴۵ نفر از سالمندان، ارائه خدمات رایگان فیزیوتراپی برای سالمندان، اهدای سمعک رایگان به این قشر از جامعه و دیدار با سالمندان تخت گرا از جمله فعالیت‌ های بهزیستی در خصوص رفع مشکلات سالمندان شهرستان اهر است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان اهر در ادامه از تشکیل پرونده برای ۲۵ مورد آسیب اجتماعی در شهرستان اهر خبر داد و گفت: با دستور دادستانی به ۴مورد کودک‌ آزاری که دو مورد آن در مدرسه و دو مورد دیگر نیز در خارج از فضای مدرسه گزارش‌ شده بود، رسیدگی شد.

وی در خصوص آغاز به کار اورژانس اجتماعی شهرستان اهر نیز گفت: ساختمان اورژانس اجتماعی شهرستان اهر با مساحتی به متراژ ۱۶۰ متر مربع در داخل محوطه اداره بهزیستی راه اندازی می شود که طبق دستورالعمل جاری سازمان بهزیستی تجهیز خواهد شد.

لیلی اکبرزاده اهری در پایان از برگزاری همایش سالمندان به مناسبت هفته سالمند توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان اهر طی هفته جاری در این شهرستان خبر داد.