به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، زین‌ العابدین امامی در جلسه کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی شهرستان اهر با اعلام اینکه نرخ بیکاری در شهرستان اهر معادل ۱۵٫۱ درصد است، گفت: شهرستان اهر بیش از ۱۲۷ هزار نفر جمعیت دارد که از این میزان بیش از ۴۲ هزار نفر شاغل و حدود ۸ هزار نفر نیز بیکار هستند.

وی از ثبت‌ نام ۹۷ نفر افراد جویای کار در مؤسسات کاریابی این شهرستان طی شش‌ ماهه نخست سال جاری خبر داد و گفت: از تعداد ۹۷ نفر از افراد جویای کار، تاکنون برای ۵۹ نفر از طریق اداره کار و مؤسسات کاریابی فرصت شغلی  ایجاد شده است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اهر با اشاره به اینکه از سال ۱۳۸۶ تا سال ۱۳۹۶ حدوداً ۴ هزار و ۲۴۱ نفر از افراد جویای کار در مؤسسات کاریابی شهرستان اهر ثبت‌ نام کرده‌ اند، افزود: از تعداد کل افراد جویای کار که در مؤسسات کاریابی نام‌ نویسی کرده‌ اند، ۲ هزار و ۴۷۲ نفر آقا و یک هزار و ۷۶۹ نفر نیز خانم هستند.

امامی در ادامه گفت: در طول سال جاری، چهار جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌ گذاری در شهرستان اهر برگزار شده است که در این راستا ۲۶ طرح با مبلغ یک میلیارد و ۵۳۵ میلیون تومان و با اشتغال‌ زایی برای ۳۰۷ نفر تصویب و به دستگاه‌ های ذیربط ارجاع داده‌ شده است.

وی افزود: معدن مس انجرد که برای شهرستان اهر پتانسیلی بزرگ از لحاظ اشتغال محسوب می‌ شود، اخیراً ۲۲ نفر نیروی کار متخصص را از طریق برگزاری آزمون استخدام کرده که در آینده نیز نیروی کار مورد نیاز خود را از طریق آزمون به کار خواهد گرفت.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان اهر در پایان با اشاره به بازدید فرماندار شهرستان از کارخانه قند قانع، خاطرنشان کرد: امیدواریم با همت و تلاش مسئولین در جهت رفع مشکلات و موانع پیش روی این کارخانه، در سال جاری شاهد افتتاح آن باشیم.