به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، احمد نیک‌ نفس در همایش روز ملی روستا ضمن اعلام اینکه یکی از سیاست‌ های دولت تدبیر و امید، ایجاد نواحی صنعتی روستاهای اقتصادی است، افزود: بر این اساس احداث شش ناحیه صنعتی در روستاهای شهرستان اهر پیش‌ بینی کرده‌ ایم و اکیپی نیز برای شناسایی محل‌ های تعیین‌ شده و بررسی این محل‌ ها تشکیل‌ شده است.

وی با اشاره به اینکه علی‌ رغم مشکلات موجود و تنگناهای مالی، دهیاران پروژه‌ های عمرانی را در روستاها متوقف نکرده‌ اند، اظهار کرد: منشأ برخی از معضلات و مشکلات، عدم توجه به مسائل فرهنگی و منابع مالی در روستاهای شهرستان است و به دلیل خشک‌ سالی ها اهالی روستاها نمی توانند مشارکت و خودیاری کنند که همین امر برای دهیاران اهر مشکلاتی را به وجود می آورد.

بخشدار مرکزی اهر در ادامه گفت: برای توسعه مناطق روستایی، برنامه‌ هایی در زمینه‌ های عمرانی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در قالب برنامه‌ های کوتاه‌ مدت، میان‌ مدت و بلند مدت پیش‌ بینی شده است.

نیک‌ نفس با تأکید بر اینکه بخش کشاورزی و گردشگری از هسته های کلیدی سند تدبیر و توسعه این شهرستان است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه روستاها محور توسعه شهرستان محسوب می‌ شوند، ایجاد نواحی صنعتی و جذب سرمایه‌ گذار در جهت ایجاد صنایع جنبی کشاورزی و دامداری در مناطق روستایی ضروری است.

وی در پایان هدایت و دفع آب‌ های سطحی، بهبود عبور و مرور روستایی، جدول‌ گذاری و کانال‌ کشی به طول ۱۴ هزار مترمربع، احداث پل، آسفالت معابر روستایی، ساماندهی آرامستان های روستایی، اصلاح ورودی روستاها و رفع نقاط حادثه‌ خیز و نصب گاردریل، نصب المان در روستاها، آسفالت‌ ریزی راه‌ های روستایی، پیگیری تأمین آب شرب روستاها، احداث جاده‌ های بین مزارع را از جمله اقدامات بخشداری و دهیاری‌ ها در شش‌ ماهه نخست سال جاری ذکر کرد.