به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، سرهنگ علی احمدی زاد در همایش روز ملی روستا با اشاره به اینکه روزانه بالغ‌ بر ۲۵ هزار دستگاه خودروی سبک و سنگین در جاده اهر – تبریز تردد می‌ کنند، گفت: پلیس‌ راه اهر – تبریز تنها پلیس‌ راهی است که به تصادفات، کنترل ترافیک و تخلفات خودروها در منطقه ارسباران (قره داغ) رسیدگی می‌ کند.

وی گستردگی محدوده استحفاظی پلیس‌ راه اهر – تبریز را بالغ‌ بر ۶ هزار کیلومتر اعلام کرد و افزود: حوزه استحفاظی پلیس‌ راه اهر – تبریز شامل شش شهرستان منطقه ارسباران یعنی شهرستان های هریس، ورزقان، اهر، کلیبر، خداآفرین و هوراند می‌ شود.

رئیس پلیس‌ راه اهر – تبریز با اعلام اینکه تصادفات رانندگی در راه‌ های روستایی بیشتر از محورهای مواصلاتی است، گفت:  دهیاران علاوه بر اینکه رابطه بین مردم و دولت را برقرار می‌ کنند، بلکه همیار و همکار پلیس نیز در روستاها هستند که انتظار داریم در راه‌ های روستایی به‌ عنوان همیار پلیس عمل کرده و پلیس‌ راهور را در این امر خطیر یاری کنند.

سرهنگ  احمدی زاد ارائه آموزش‌ های لازم به رانندگان روستایی را بسیار مهم‌ تر از رسیدگی به تخلفات آنان دانست و خاطر نشان کرد: دهیاران، نقاط حادثه‌ خیز و نبود علائم راهنمایی و رانندگی را به اداره راه و شهرسازی و بخشداری جهت برطرف کردن این نواقص گزارش دهند.

وی با بیان اینکه سرعت مطمئنه‌ ای که برای راه‌های روستایی تعریف‌ شده رعایت نمی‌ شود، گفت: اکثر خودروهای در حال تردد در راه‌ های روستایی فاقد مدارک و ایمنی هستند و حتی افرادی که مجاز به رانندگی نیستند در این راه‌ ها رانندگی می‌ کنند.

رئیس پلیس‌ راه اهر – تبریز در پایان از کاهش تلفات جانی در حوادث رانندگی جاده اهر – تبریز خبر داد و گفت: طی ۴ سال اخیر با اقدامات مناسب، تلفات سوانح رانندگی جاده اهر – تبریز کاهش یافته است که امسال نیز با کاهش ۲۸ نفر کشته، رتبه نخست استانی را کسب کرده‌ ایم.