اخبار شهرستان » اخبار ویژه » حوادث
کد خبر : 10173
سه شنبه - 18 مهر 1396 - 00:27

تردد روزانه ۲۵ هزار خودرو در جاده اهر – تبریز / افزایش تصادفات رانندگی در راه‌های روستایی اهر

رئیس پلیس‌ راه اهر – تبریز گفت:  روزانه بالغ‌ بر ۲۵ هزار دستگاه خودروی سبک و سنگین در جاده اهر – تبریز تردد می‌ کنند.

تردد روزانه ۲۵ هزار خودرو در جاده اهر – تبریز / افزایش تصادفات رانندگی در راه‌های روستایی اهر

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، سرهنگ علی احمدی زاد در همایش روز ملی روستا با اشاره به اینکه روزانه بالغ‌ بر ۲۵ هزار دستگاه خودروی سبک و سنگین در جاده اهر – تبریز تردد می‌ کنند، گفت: پلیس‌ راه اهر – تبریز تنها پلیس‌ راهی است که به تصادفات، کنترل ترافیک و تخلفات خودروها در منطقه ارسباران (قره داغ) رسیدگی می‌ کند.

وی گستردگی محدوده استحفاظی پلیس‌ راه اهر – تبریز را بالغ‌ بر ۶ هزار کیلومتر اعلام کرد و افزود: حوزه استحفاظی پلیس‌ راه اهر – تبریز شامل شش شهرستان منطقه ارسباران یعنی شهرستان های هریس، ورزقان، اهر، کلیبر، خداآفرین و هوراند می‌ شود.

رئیس پلیس‌ راه اهر – تبریز با اعلام اینکه تصادفات رانندگی در راه‌ های روستایی بیشتر از محورهای مواصلاتی است، گفت:  دهیاران علاوه بر اینکه رابطه بین مردم و دولت را برقرار می‌ کنند، بلکه همیار و همکار پلیس نیز در روستاها هستند که انتظار داریم در راه‌ های روستایی به‌ عنوان همیار پلیس عمل کرده و پلیس‌ راهور را در این امر خطیر یاری کنند.

سرهنگ  احمدی زاد ارائه آموزش‌ های لازم به رانندگان روستایی را بسیار مهم‌ تر از رسیدگی به تخلفات آنان دانست و خاطر نشان کرد: دهیاران، نقاط حادثه‌ خیز و نبود علائم راهنمایی و رانندگی را به اداره راه و شهرسازی و بخشداری جهت برطرف کردن این نواقص گزارش دهند.

وی با بیان اینکه سرعت مطمئنه‌ ای که برای راه‌های روستایی تعریف‌ شده رعایت نمی‌ شود، گفت: اکثر خودروهای در حال تردد در راه‌ های روستایی فاقد مدارک و ایمنی هستند و حتی افرادی که مجاز به رانندگی نیستند در این راه‌ ها رانندگی می‌ کنند.

رئیس پلیس‌ راه اهر – تبریز در پایان از کاهش تلفات جانی در حوادث رانندگی جاده اهر – تبریز خبر داد و گفت: طی ۴ سال اخیر با اقدامات مناسب، تلفات سوانح رانندگی جاده اهر – تبریز کاهش یافته است که امسال نیز با کاهش ۲۸ نفر کشته، رتبه نخست استانی را کسب کرده‌ ایم.