به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، مهندس امین امینیان در صبحگاه مشترک یگان های انتظامی و نظامی که به مناسبت هفته نیروی انتظامی در کلانتری مرکزی خداآفرین برگزار شد، گفت: افزایش ضریب امنیت خداآفرین در سایه تلاشهای همه نیروهای انتظامی، نظامی و امنیتی محقق شده است.

وی اظهار داشت: عظمت، شوکت و قدرت کشور اسلامی ایران منبعث از تلاشهای خالصانه نیروهای انتظامی و نظامی است که به برکت تدابیر داهیانه مقام معظم رهبری از امنیت کشور حراست و حفاظت می کنند.

فرماندار خداآفرین نیاز به امنیت را یک نیاز ضروری، دایم و پیوسته برشمرد و افزود: در نتیجه تامین امنیت امکان تولید و ترویج فرهنگ و رشد و توسعه میسر می شود و می توان دستاوردهای بسیاری به دست آورد.

مهندس امینیان با اعلام اینکه تامین امنیت، امروزه معنای گسترده دارد که بخش عمده آن بر عهده نیروی انتظامی است، تاکید کرد: باید همه تلاشها به سمت و سوی تامین امنیت باشد، چرا که برنامه ریزی موثر در گرو امنیت محقق می شود.

وی امنیت را در یک کلمه به معنی زندگی بدون دغدغه و آرامش باطن توصیف کرد و در ادامه گفت: امنیت به معنی ایجاد آرامش برای افراد جامعه است تا آنان نسبت به سرمایه های مادی و معنوی خود نگرانی نداشته باشند.

فرماندار خداآفرین در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری گفت: نیروی انتظامی مظهر حاکمیت و امنیت جمهوری اسلامی است و تاکید ایشان بر ایجاد امنیت فردی، اجتماعی و روحی و روانی در جامعه است و این امر از مهمترین مسولیتهای نیروی انتظامی است.

این مقام مسئول گفت: رهبر معظم انقلاب لازمه برقرای امنیت را اقتدار پلیس می داند که این اقتدار باید همراه با عدالت، مروت و ترحم باشد و ایجاد امنیت بعنوان ماموریت اصلی نیروی انتظامی باید در وجوه مختلف از جمله تامین امنیت روانی در جامعه باشد.

مهندس امینیان در پایان افزود: مقام معظم رهبری مهمترین سرمایه نیروی انتظامی را مردم می داند و بر تقویت سرمایه مردمی و نیز نقش نیروی انتظامی در اقتصاد مقاومتی و تولید واشتغال تاکید دارند.

در پایان این مراسم با اهدا لوح سپاس از سوی فرماندار خداآفرین به فرمانده نیروی انتظامی و فرمانده هنگ مرزی شهرستان، از زحمات و تلاش های آنان تجلیل شد.

همچنین در ادامه از سوی نیروی انتظامی نیز از کارکنان خانواده های شهدا و همیاران پلیس با اهدای هدایا و لوح سپاس تجلیل شد.