به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، زاهد محمودی در همایش روز ملی روستا، مهمترین رویکرد دولت تدبیر و امید را توجه ویژه به روستاهای محروم عنوان کرد و گفت: خوشبختانه از زمان آغاز به کار دولت یازدهم تاکنون اعتبارات نقدی و غیر نقدی افزایش یافته و همین امر نشانگر توجه و نگاه ویژه دولت تدبیر و امید به روستاهاست.

وی افزود: اگر بخواهیم در کشور به توسعه پایدار دست یابیم، بایستی اولاً به توسعه روستاها توجه داشته باشیم که در واقع توسعه هر کشوری در گرو توسعه پایدار مناطق روستایی است.

فرماندار اهر با ذکر اینکه جایگاه دهیار و شوراهای روستایی به‌ عنوان نمایندگان دولت و مردم در روستاها اهمیت ویژه‌ ای دارد، گفت: دستگاه های اجرایی شهرستان ملزم به رسمت شناختن دهیاران روستاها به عنوان مدیر واحد روستایی هستند.

وی در خصوص توسعه گردشگری روستاها گفت: با تجهیز و زیباسازی خانه های قدیمی روستایی می توان از آن علاوه بر جذب گردشگران بلکه برای کسب درآمد نیز استفاده کرد.

محمودی در پایان از پرداخت تسهیلات برای طرح های گردشگری و اشتغال‌ زایی در مناطق روستایی از سوی دولت خبر داد و افزود: اعتبار یک میلیون و ۵۰۰ هزار دلاری برای توسعه مناطق روستایی کشور توسط دولت تدبیر و امید اختصاص داده شده که صرفاً برای توسعه مناطق روستایی محروم و ایجاد اشتغال در روستاها تخصیص‌ یافته است.